Pierwsza jazda: Nowy Ford Capri - dobrze wykorzystany potencjał
Ford kontynuuje trend sięgania po kultowe nazwy, nawiązujące do dawnych legend motoryzacji. Kontrowersji dodaje fakt, że Capri - tak jak Mustang Mach-E i Explorer - jest elektrykiem. W dodatku opartym na obcej platformie. Na tym jednak kończą się jego "wady".
Capri to kolejny po Explorerze elektryczny owoc współpracy Forda i Volkswagena. Auto dzieli wspólną płytę z takimi modelami jak Audi Q4 e-tron Sportback, Škoda Enyaq Coupe czy Volkswagen ID.5. Jest więc sporym crossoverem mierzącym 4634 mm długości, 1946 mm szerokości, 1626 mm szerokości i 2767 mm rozstawu osi.
Mimo niemałych rozmiarów stylistom Forda udało się narysować całkiem zgrabnie wyglądający samochód, któremu wizualnie bliżej do usportowionego fastbacka niż pełnoprawnego SUV-a. Dzięki temu nadwozie nie zdradza pokrewieństwa z modelami grupy VAG.
Zapoznaj się z pełną treścią przy użyciu darmowego konta
Zaloguj się teraz z 1login, aby uzyskać pełen dostęp do naszych artykułów, ekskluzywnych treści i spersonalizowanych rekomendacji.