Nowy Ford Capri może się podobać. © WP Autokult | Aleksander Ruciński

Pierwsza jazda: Nowy Ford Capri - dobrze wykorzystany potencjał

Aleksander Ruciński

Ford kontynuuje trend sięgania po kultowe nazwy, nawiązujące do dawnych legend motoryzacji. Kontrowersji dodaje fakt, że Capri - tak jak Mustang Mach-E i Explorer - jest elektrykiem. W dodatku opartym na obcej platformie. Na tym jednak kończą się jego "wady".

Capri to kolejny po Explorerze elektryczny owoc współpracy Forda i Volkswagena. Auto dzieli wspólną płytę z takimi modelami jak Audi Q4 e-tron Sportback, Škoda Enyaq Coupe czy Volkswagen ID.5. Jest więc sporym crossoverem mierzącym 4634 mm długości, 1946 mm szerokości, 1626 mm szerokości i 2767 mm rozstawu osi.

Mimo niemałych rozmiarów stylistom Forda udało się narysować całkiem zgrabnie wyglądający samochód, któremu wizualnie bliżej do usportowionego fastbacka niż pełnoprawnego SUV-a. Dzięki temu nadwozie nie zdradza pokrewieństwa z modelami grupy VAG.

Wybrane dla Ciebie

Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test: Mercedes-Benz CLA 250e Shooting Brake – konieczne minimum
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Test długodystansowy: Ile zmieści się w bagażniku Mazdy CX-60?
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Tanie ściganie w Polsce. Pojechałem w Toyota GR Cup
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Jedziesz na urlop? Uważaj na ceny paliw przy głównych trasach
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Dziesięcioletni Polak za kierownicą wyczynowego GR Yarisa. Tak wygląda jego trening
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Uważaj na takie miejsca. Zasada prawej strony, ale inaczej
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Tysiące mandatów. Policja łapie rowerzystów. Kary 2500 zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nie Dacia i nie "chińczyki". Alternatywy do 100 tys. zł
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
Nowa Mazda CX-5. Większa, pojemniejsza i... słabsza?
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
UE przecenia plug-iny. Nie są o wiele lepsze niż zwykłe hybrydy
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Jedno paliwo tanieje, drugie wciąż drogie. Wiemy, jak będzie w przyszłym tygodniu
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"
Test: Toyota Land Cruiser 250 z przyczepą - kto wsiadł, mówił, że "nic nie czuć"