Peugeot testuje następcę 308

Wygląda na to, że francuski producent rozpoczął już jazdy mułem testowym następcy modelu 308. Co ciekawe, auto nie zostanie nazwane 309, zgodnie z nomenklaturą Peugeota, tylko 301, by uniknąć skojarzeń do niezbyt udanego prapradziadka.

Peugeot 301 TestyPeugeot 301 Testy
Bartosz Pokrzywiński

Wygląda na to, że francuski producent rozpoczął już jazdy mułem testowym następcy modelu 308. Co ciekawe, auto nie zostanie nazwane 309, zgodnie z nomenklaturą Peugeota, tylko 301, by uniknąć skojarzeń do niezbyt udanego prapradziadka.

Peugeot 309 został zastąpiony modelem 306 w 1993 roku. Od tego czasu francuski producent nie ma sobie nic do zarzucenia w kwestii stylistyki i chyba każdy przyzna, że zarówno 306, 307 jak i 308, to całkiem ładne pojazdy.

Następca, a więc 301, będzie oczywiście różnił się od poprzedników, podobno w większym stopniu niż 308 od 307. Spodziewajmy się rozciągniętych przednich reflektorów, podobnie jak w 508 oraz nowym 208. Zmieni się także układ wnętrza, tutaj pojawi się duży dotykowy wyświetlacz.

Peugeot 301 Testy
Peugeot 301 Testy

Auto powstanie na platformie, która została wykorzystana w Citroenach C4 oraz DS4. Pod maską zagości na pewno 3-cylindrowa jednostka benzynowa, pojawi się też usportowiona wersja, która będzie napędzana silnikiem 1,6 THP pracującym także pod maską Peugeota RCZ czy testowanego przez nas niedawno 207. Ponadto nowy 301 dostępny będzie w wersji HYbrid4, czyli hybrydowej odmianie napędzanej silnikiem diesla oraz jednostką elektryczną.

Więcej zdjęć i szczegółów poznamy zapewne już niedługo. Fotografie muła testowego nie mówią absolutnie nic. Wiadomo na pewno, że Peugeot 301 będzie lżejszy i odrobinę mniejszy od poprzednika. Może wreszcie auto dostanie odrobinę charakteru.

  • Peugeot 301 Testy
  • Peugeot 301 Testy
  • Peugeot 301 Testy
  • Peugeot 301 Testy
  • Peugeot 301 Testy
  • Peugeot 301 Testy
[1/6] Peugeot 301 Testy Źródło zdjęć: |

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe