Peugeot 408 rusza na Chiny
Oto nowy model Peugeota - nazywa się 408, został zaprojektowany specjalnie na rynek Chiński i szczerze mówiąc, gdyby był sprzedawany w Europie, też zapewne radziłby sobie całkiem nieźle. Ale u nas sprzedawany nie będzie...
26.01.2010 | aktual.: 02.10.2022 19:54
Nowy model jest kolejnym krokiem w ofensywie marki na najważniejszym rynku samochodowym na świecie - rynku chińskim.
Po 5 latach obecności na rynku chińskim, marka Peugeot sprzedała tam w 2009 roku ponad 410 000 pojazdów. W porównaniu z rokiem 2008 oznacza to 44% wzrost sprzedaży. Jak widać, wzrost sprzedaży w Chinach to norma.
Peugeot rozpoczyna ofensywę na rynku chińskim nowym modelem 408 DF.
Zaprojektowany został z uwzględnieniem wymagań rynku w Chinach, na którym wzmocni ofertę produktową firmy Dong Feng Peugeot w segmencie M1, stanowiącym ponad 45% całego rynku. Auto powstało dzięki połączonym siłom zespołów projektantów Peugeot z Europy i Chin. 408-ka kontynuuje tradycyjne nazewnictwo marki z logo lwa. Cyfra 4 nawiązuje do rozmiaru auta (4,68 metra długości) oraz jego pozycjonowania w segmencie rodzinnych sedanów średniej wielkości. Środkowa cyfra 0 oznacza, iż model należy do marki Peugeot, podczas gdy cyfra 8 informuje o generacji pojazdu.
Dong Feng Peugeot 408 jest owocem współpracy spółki joint-venture pomiędzy PSA Peugeot Citroën oraz chińską grupą DFM. Samochód jest produkowany w fabryce Wuhan w chińskiej prowincji Hubei. Roczny plan sprzedaży zakłada oddanie w ręce klientów 100 000 sztuk modelu.