Peugeot 308 TCR: wreszcie pełnoprawny gracz w stawce

Peugeot Sport przygotował wyścigową wersję modelu 308, którą zobaczymy na torach podczas rozgrywek międzynarodowej serii TCR. Auto kosztuje ponad 100 tys. euro.

Dokładnie 109 tys. euro netto – tyle musi zapłacić klient za wyścigową wersję Peugeota 308 GTi. Przypominamy, że seria TCR jest międzynarodowa, ale są także puchary krajowe. W tej pierwszej wyścigi są rozgrywane na różnych kontynentach, ale biorą w nich udział wyłącznie zespoły prywatne. Brak wsparcia producentów powoduje, że rywalizacja jest bardzo zacięta i wyrównana – znacznie ciekawsza od dzierżącej rangę mistrzostw świata serii WTCC, którą już mało kto się interesuje.
Dokładnie 109 tys. euro netto – tyle musi zapłacić klient za wyścigową wersję Peugeota 308 GTi. Przypominamy, że seria TCR jest międzynarodowa, ale są także puchary krajowe. W tej pierwszej wyścigi są rozgrywane na różnych kontynentach, ale biorą w nich udział wyłącznie zespoły prywatne. Brak wsparcia producentów powoduje, że rywalizacja jest bardzo zacięta i wyrównana – znacznie ciekawsza od dzierżącej rangę mistrzostw świata serii WTCC, którą już mało kto się interesuje.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

03.01.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:20

Na uwagę zasługuje także różnorodność samochodów startujących w TCR. Wszystkie przygotowane według regulaminu tak ścisłego, że zasadniczo różnią się głównie wyglądem, natomiast osiągi mają bardzo mocno zbliżone. Wystarczy wspomnieć, że w sezonie 2017 można było oglądać pojazdy aż 11 różnych marek. Niemal od początku dominują te z Grupy VW. Sukcesy Seatów pociągnęły za sobą wejście do serii Volkswagena, a potem Audi.
Na uwagę zasługuje także różnorodność samochodów startujących w TCR. Wszystkie przygotowane według regulaminu tak ścisłego, że zasadniczo różnią się głównie wyglądem, natomiast osiągi mają bardzo mocno zbliżone. Wystarczy wspomnieć, że w sezonie 2017 można było oglądać pojazdy aż 11 różnych marek. Niemal od początku dominują te z Grupy VW. Sukcesy Seatów pociągnęły za sobą wejście do serii Volkswagena, a potem Audi.© fot. mat. prasowe
Obecnie mamy kilku nowych graczy, którzy być może zaliczą pełny sezon 2018 w TCR. Są to Hyundai i Kia, ale także Peugeot, który przygotował drugą, mocniejszą wersję samochodu. Wcześniej było to auto w wersji Racing Cup, wykorzystywane w różnych seriach wyścigowych, wystawiane przez stajnię Sébastien Loeb Racing. Spełniało co prawda wymogi regulaminu TCR, ale nie było konkurencyjne.
Obecnie mamy kilku nowych graczy, którzy być może zaliczą pełny sezon 2018 w TCR. Są to Hyundai i Kia, ale także Peugeot, który przygotował drugą, mocniejszą wersję samochodu. Wcześniej było to auto w wersji Racing Cup, wykorzystywane w różnych seriach wyścigowych, wystawiane przez stajnię Sébastien Loeb Racing. Spełniało co prawda wymogi regulaminu TCR, ale nie było konkurencyjne.© fot. mat. prasowe
Przede wszystkim brakowało mocy, dlatego nowy samochód zbudowany ściśle do TCR ma 350-konny silnik jak cała stawka – wcześniej moc wynosiła 308 KM. Maksymalny moment obrotowy to 420 Nm. Do niego zaprojektowano nową przekładnię sekwencyjną, obsługiwaną łopatkami pod kierownicą. Uwagę zwraca jednak ogromne, tylne skrzydło, tak charakterystyczne dla samochodów tej serii.
Przede wszystkim brakowało mocy, dlatego nowy samochód zbudowany ściśle do TCR ma 350-konny silnik jak cała stawka – wcześniej moc wynosiła 308 KM. Maksymalny moment obrotowy to 420 Nm. Do niego zaprojektowano nową przekładnię sekwencyjną, obsługiwaną łopatkami pod kierownicą. Uwagę zwraca jednak ogromne, tylne skrzydło, tak charakterystyczne dla samochodów tej serii.© fot. mat. prasowe
Kierowcą testowym Peugeota 308 TCR został w grudniu David Pouget. Nie znamy jeszcze dokładnej daty debiutu samochodu i nie wiemy, jak będzie wyglądało zainteresowanie klientów. Jeżeli kupią te auta, będziemy je oglądać na torze, jeżeli nie, to trudno. Wyścigi TCR mają to do siebie, że panuje tu pełna swoboda i wolność wyboru auta przez zespoły.
Kierowcą testowym Peugeota 308 TCR został w grudniu David Pouget. Nie znamy jeszcze dokładnej daty debiutu samochodu i nie wiemy, jak będzie wyglądało zainteresowanie klientów. Jeżeli kupią te auta, będziemy je oglądać na torze, jeżeli nie, to trudno. Wyścigi TCR mają to do siebie, że panuje tu pełna swoboda i wolność wyboru auta przez zespoły.© fot. mat. prasowe
Pełne relacje z wyścigowych weekendów na żywo można śledzić na oficjalnym kanale TCR na Youtube.
Pełne relacje z wyścigowych weekendów na żywo można śledzić na oficjalnym kanale TCR na Youtube.© fot. mat. prasowe
Peugeot 308 TCR (2018)
Peugeot 308 TCR (2018)© fot. mat. prasowe
Peugeot 308 TCR (2018)
Peugeot 308 TCR (2018)© fot. mat. prasowe
Peugeot 308 TCR (2018)
Peugeot 308 TCR (2018)© fot. mat. prasowe
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)