Peugeot 308 Racing Cup – oficjalna prezentacja
Peugeot Sport, dział sportowy francuskiej marki przygotował do wyścigów kompaktowy model 308. Poznajcie szczegóły techniczne tego samochodu.
27.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:34
Bazą Peugeota 308 Racing Cup jest produkcyjny 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Jest to topowa wersja francuskiego kompaktu, która po przeobrażeniu w wyścigówkę w przyszłym roku wyjedzie na tory wyścigowe całego świata. Podstawowym zadaniem tego samochodu jest zastąpienie w pucharze Peugeota RCZ, którego produkcja już niedługo dobiegnie końca.
308 Racing Cup
Samochód nie został przygotowany do żadnej z mistrzowskich, międzynarodowych serii wyścigowych, choć można by się nabrać, gdyby ktoś powiedział, że to wyścigówka WTCC. Tak naprawdę jedynie kształt tylnego skrzydła jest podobny do tych z mistrzostw świata samochodów turystycznych. Nie jest to też auto do TCR. Peugeot 308 Racing Cup to tzw. pucharówka, którą będzie można wystartować w narodowych seriach, takich jak niemieckiej VLN.
Karoseria dostała stosowne wzmocnienia i poszerzenia nadkoli oraz mocno rozbudowane zderzaki. Szerokość wzrosła do 1910 mm, czyli to o 106 mm więcej niż wersja drogowa. W tylnym zderzaku, zgodnie z wyścigowymi tradycjami umieszczono jedną końcówkę wydechu, natomiast w podłodze znajdują się trzy pneumatyczne podnośniki. Długość nadwozia wynosi 4288 mm.
Na masce i klapie bagażnika pojawiły się zapinki, a tylne szyby zostały wykonane z tworzywa sztucznego. Nie zabrakło też wlotu powietrza do kabiny umieszczonego na dachu. W nadkolach mamy 18-calowe felgi z oponami wyścigowymi. Auto zostało odchudzone i gotowe do jazdy w zależności od specyfikacji będzie ważyło od 1000 do 1050 kg. Rozkład masy wynosi 37 procent na tył i 63 na przód. Niestety na chwilę obecną Peugeot Sport nie ujawnił zdjęć wnętrza, ale łatwo się domyślić co tam znajdziemy. Jest klatka zbudowana zgodnie z regulaminem FIA oraz niezbędne wyposażenie kierowcy.
Pod maską francuskiej wyścigówki umieszczono zmodyfikowany w Peugeot Sport silnik 1.6 THP, który napędza 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Samochód produkcyjny osiąga 250 lub 270 KM zależnie od wersji. W motorze wyścigowym wymieniono turbosprężarkę, która pochodzi z rajdowego 208 T16 grupy R5. Zwężka w układzie dolotowym ma średnicę 70 mm. Oficjalnie silnik rozwija moc 308 KM, ale tu dużo zależy od regulaminu technicznego kategorii, w której samochód ma być przygotowany. Osiągnięcie 400 KM nie stanowi dużego problemu. Przeniesienie napędu jest realizowane przez sześciobiegową przekładnię sekwencyjną.
Samochód będzie miał swoją oficjalną premierę podczas Frankfurt Motor Show we wrześniu, natomiast na torze zobaczymy go w dniach 24-25 października. Weźmie wówczas udział w wyścigu demonstracyjnym na francuskim torze Paul Ricard.
Zobacz także