Lotnisko Warszawa-Okęcie – parking: lokalizacje i ceny

Port lotniczy im. Fryderyka Chopina to największe lotnisko w Polsce. W ubiegłym roku obsłużyło ponad 18 mln pasażerów. Część z podróżnych korzysta z infrastruktury parkingowej portu. Ile kosztuje parkowanie w okolicy tego lotniska?

Z parkowaniem przy Okęciu nie ma żadnych problemów, ale koszt jest wysoki.Z parkowaniem przy Okęciu nie ma żadnych problemów, ale koszt jest wysoki.
Źródło zdjęć: © fot. Jacek Rajkowski/REPORTER
Maciej Gis

Zaletą stołecznego lotniska jest fakt, że zlokalizowane jest blisko centrum miasta. Dzięki temu jest dobrze skomunikowane z poszczególnymi dzielnicami. Jednoczesne położenie blisko trasy szybkiego ruchu zapewnia także szybki dojazd osobom podróżujących z zachodniego i południowego kierunku Polski.

Bliskość centrum Warszawy oznacza, że nawet przejazd taksówką bądź wynajętym pojazdem nie stanowi znaczącego obciążenia dla portfela. Świetna jest też komunikacja publiczna. Mimo to wielu podróżnych decyduje się na przyjazd na lotnisko własnym pojazdem i pozostawienie go na parkingu na czas wylotu.

7 minut za darmo

Lotnisko Chopina oferuje 3240 miejsc parkingowych w strefach oznaczonych symbolami P1, P2, P4, Premium i BUS oraz 89 miejsc w strefie kiss&fly. Te ostatnie ulokowane są na dwóch jezdniach przed halą odlotów i dają możliwość 7-minutowego bezpłatnego postoju dla pojazdów prywatnych – idealne rozwiązanie dla osób, które tylko podwożą lub odbierają kogoś z lotniska.

Darmowej gościnności portu nie można jednak nadużywać. Dłuższe postoje oraz co najmniej pięć wjazdów w ciągu doby tym samym pojazdem wiążą się z opłatami. Postój przekraczający 7 minut w strefie kiss&fly kosztuje 30 zł. Pięć złotych zapłacimy za każdy kolejny wjazd po przekroczeniu dziennego limitu. Z kosztami należy się również liczyć, gdy pozostawimy pojazd bez opieki. Wówczas auto może zostać odholowane na koszt właściciela. Według cennika to 500 zł. Trzeba także pamiętać, że zatrzymywanie pojazdów na jezdniach bezpośrednio przed terminalem na poziomie przylotów jest zabronione.

Jeśli odprowadzamy lub odbieramy podróżnych, wygodniej będzie skorzystać z parkingów wielopoziomowych P1 lub P2. Usytuowane naprzeciwko terminalu lotniska dają większy komfort czasowy. Każda rozpoczęta godzina kosztuje 10 zł, natomiast parkowanie długoterminowe kosztuje: 120 zł za dobę, 250 zł tydzień oraz 300 za dwa tygodnie. Opłatę za bilety (pobierane przy wjeździe) z parkingów P1, P2 uiszcza się w kasach automatycznych zlokalizowanych przed wejściem na parkingi.

Parking VIP

Vis-a-vis terminalu lotniska Chopina znajduje się także parking Premium. Posiada 58 strzeżonych miejsc. Bilet z tego parkingu jest jednocześnie voucherem fast track, który uprawnia do korzystania z szybkiej ścieżki kontroli bezpieczeństwa. Koszt parkowania w strefie Premium to 30 zł za pierwszą godzinę i 195 zł za dobę. Tygodniowy postój to wydatek blisko 600 zł, a dwutygodniowy 675 zł.

Postój na dłużej - gdzie parkować?

Obok terminalu znajduje się największy parking stołecznego lotniska – strzeżony całodobowo w strefie P4. Sąsiadujący z postojem autobusowym dedykowany jest przede wszystkim kierowcom pojazdów parkujących długoterminowo. Jedynie na nim mogą się zatrzymywać pojazdy o wysokości przekraczającej dwa metry (bariery architektoniczne uniemożliwiają ich wjazd na parkingi wielopoziomowe P1, P2 oraz Premium). Należy podkreślić, że kierowcy wysokich pojazdów parkując "na chwilę" w strefie P4 objęci są taryfą krótkoterminową dla parkingów P1 oraz P2, czyli każda rozpoczęta godzina kosztuje ich 10 zł.

Koszt parkowania na terminalu autokarowych kosztuje 8 zł za kwadrans oraz 24 zł za godzinę postoju. Warto też dodać, że wszystkie parkingi lotniska im. Fryderyka Chopina posiadają miejsca dla osób niepełnosprawnych. Ich łączna liczba to 49 miejsc.

Parkuj dalej, zapłacisz mniej

Dla wielu kierowców cennik za postój na terenie stołecznego portu jest wygórowany, dlatego wolą korzystać z parkingów zewnętrznych, tyle że są one oddalone od lotniska nawet kilkanaście minut jazdy. Jest ich kilkadziesiąt, a ceny za pozostawienie auta na dobę kształtują się na poziomie 60 zł, ale im dłużej parkujemy, tym mniej płacimy.

Siedmiodniowy postój może kosztować 100 zł, a dwutygodniowy 160 zł. W myśl zasady – wcześniej rezerwujesz, taniej parkujesz - można liczyć na dodatkowe upusty. Transfer na i z lotniska Chopina jest wliczony w cenę postoju. Niektórzy przewoźnicy oferują także opcjonalny transport na drugie stołeczne lotnisko w Modlinie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej