Ostatni Citroën C6 wyjechał z fabryki

Po siedmiu latach produkcji jedna z najbardziej szykownych i zdecydowanie oryginalnych limuzyn na rynku motoryzacyjnym kończy swój żywot. Dzisiaj z fabryki Citroëna w mieście Rennes wyjechały ostatnie egzemplarze modelu C6.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Po siedmiu latach produkcji jedna z najbardziej szykownych i zdecydowanie oryginalnych limuzyn na rynku motoryzacyjnym kończy swój żywot. Dzisiaj z fabryki Citroëna w mieście Rennes wyjechały ostatnie egzemplarze modelu C6.

Citroën C6 wywodzi się w prostej linii z legendarnego już modelu DS, po którym francuski producent oferował kolejno CX oraz XM, flagowe, a na rynku motoryzacyjnym średnie pod względem rozmiarów luksusowe limuzyny. C6 był autem, które zaprojektowano na złość niemieckiej konkurencji.

Przez wiele lat mówiono, że ergonomia Citroënów jest całkowicie nieokiełznana, tym razem jednak każdy przełącznik był na swoim miejscu. Styliści popisali się piekielnie oryginalną stylistyką z bardzo charakterystyczną linią boczną auta oraz tylną szybą o wklęsłym kształcie.

Obraz

Poza wyglądem C6 znany jest także z bardzo zaawansowanego pod względem technicznym zawieszenia hydropneumatycznego, zapewniającego niebiański komfort podróżowania. Niestety, auto produkowane od 2005 roku sprzedawało się coraz gorzej. W tym roku klienci zamówili tylko 556 egzemplarzy C6.

Koncern PSA postanowił zakończyć produkcję Citroëna C6. Dzisiaj z fabryki w mieście Rennes wyjechały ostatnie auta, które montowane były przez załogę 250 osób. Nie wiadomo, czy doczekamy się następcy modelu, który na tle konkurencji był czymś zupełnie innym. Niestety, przeciętne osiągi, kontrowersyjny wygląd i bardzo wysoka cena nie pomogły C6 na europejskim rynku, na którym świetnie sprzedają się niemieckie limuzyny.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony