Orlen zadecydował. Znamy los stacji Lotos

Polska Agencja Prasowa donosi, że Orlen na początku 2023 r. chce skończyć zmiany wizerunkowe Lotosu. Jest to jeden ze skutków fuzji dwóch paliwowych gigantów.

Stacje Lotos zmienią wizerunek, ale nie zniknąStacje Lotos zmienią wizerunek, ale nie znikną
Źródło zdjęć: © mat. prasowe Lotos

PAP powołuje się na informacje koncernu, zgodnie z którymi PKN Orlen planuje zakończyć w styczniu 2023 r. rebranding około 100 stacji paliw przejętych od Lotosu.

Co istotne, koncern nie chce usuwać ani jednej stacji pod szyldem Lotosu, podając argument korzystnej lokalizacji obiektów. Znajdują się one bowiem w pobliżu stacji Orlen.

Istota detalu

Koncern kładzie nacisk na rozwój segmentu detalicznego. "Do 2030 roku w regionie pod polską marką Orlen będzie działać co najmniej 3,5 tys. stacji. Rozwój sieci Grupy Orlen będzie mieć miejsce przede wszystkim za granicą – udział stacji zagranicznych w całej sieci wzrośnie z 37 proc. do powyżej 45 proc." – zaznacza Orlen.

By uniknąć monopolu na rynku paliwowym i rafineryjnym w Polsce, a jednocześnie móc przejąć Grupę Lotos, PKN Orlen przedstawił Komisji Europejskiej 12 stycznia br. tzw. środki zaradcze.

Unikając monopolu

"Płocki koncern poinformował wówczas, że węgierski MOL przejmie 417 stacji paliw sieci Lotos znajdujących się na terenie Polski za kwotę 610 mln dol." – donosi PAP. Orlen za to pozyska od MOL 144 stacje paliw na Węgrzech i 41 stacji paliw na Słowacji za ok. 229 mln euro. Warto dodać, że w czerwcu Grupa Lotos miała łącznie 522 stacje.

KE wydała 20 czerwca 2022 r. zgodę, by PKN Orlen przejął Grupę Lotos, natomiast w pierwszy dzień sierpnia br. połączenie zostało uwidocznione w Krajowym Rejestrze Sądowym.

Według statystyk koncernu pod koniec drugiego kwartału 2022 r. sieć detaliczna Grupy Orlen składała się z 2885 stacji paliw.

Wybrane dla Ciebie
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?