Opel Astra Sports Tourer oficjalnie!

Opel Astra Sports Tourer oficjalnie!

Opel Astra Sports Tourer oficjalnie!
Rafał Warecki
17.06.2010 11:20, aktualizacja: 13.10.2022 13:40

General Motors wraz z oficjalną notatką prasową ujawniło dzisiaj model Opel Astra Sports Tourer. Samo nadwozie wygląda zaledwie poprawnie lecz dość dynamicznie, krągłe kształty wzdłuż całej linii bocznej to cecha do jakiej przyzwyczaiły nas współczesne kombi.

General Motors wraz z oficjalną notatką prasową ujawniło dzisiaj model Opel Astra Sports Tourer. Samo nadwozie wygląda zaledwie poprawnie lecz dość dynamicznie, krągłe kształty wzdłuż całej linii bocznej to cecha do jakiej przyzwyczaiły nas współczesne kombi.

Okna zwężające się ku tyłowi wraz z leniwie opadającym dachem, dość mocno pochylona przednia szyba, delikatnie zarysowane nadkola czy seryjna, mała lotka na tylnej klapie mają uatrakcyjnić dwubryłową karoserię. Tym, o czym nie można zapomnieć jest przestrzeń bagażowa, wynosi ona od 550 litrów przy przewozie kompletu pasażerów, do 1550 litrów w wypadku złożenia tylnej kanapy (1835mm długości podłogi). Kompromis między ilością pasażerów a objętością bagaży jest możliwy dzięki systemowi FlexFold, pozwalającemu na podział tylnych miejsc siedzących w stosunku 60/40, automatycznie za pomocą jedno przycisku.

Rozstaw osi (2685mm) i kół (przód 1544mm/tył 1558mm) pozostał ten sam co w przypadku mniejszego brata, zawieszenie także. Przednia oś została oparta na kolumnach MacPhersona, z tyłu znajdziemy belkę skrętną z drążkami Watt’a. Tak jak w przypadku hatchbacka, Sports Tourer został wyposażony w inteligentny system FlexRide. Trzy tryby pracy zawieszenia i układu kierowniczego, normalny, sportowy lub podróżny przystosowują się bezpośrednio do stylu jazdy i temperamentu kierowcy.

Obraz

Płynna regulacja charakterystyki tłumienia amortyzatorów zwiększą stabilność i bezpieczeństwo jazdy. To jednak nie jedyne rozwiązanie mające podnieść poziom bezpieczeństwa w ostatnich modelach marki Opel, adaptacyjne przednie oświetlenie AFL+ czy kamera nadzorująca niekontrolowane opuszczenie pasa ruchu także mają swój wkład w bezpieczeństwo czynne.

W gamie silnikowej znajdziemy osiem jednostek napędowych o mocach od 95KM do 180KM. Oferta poszerzyła się o dwa nowe silniki, wyposażone w technologię start/stop. Pierwszy z nich to benzynowe 1.4 Turbo, generujące 120KM lub 140KM. Słabsza wersja będzie dostępna wyłącznie z sześciobiegową przekładnią ręczną ze wskaźnikiem optymalnej zmiany biegu, nieco mocniejsza także z sześciostopniowym automatem. Drugi motor to wysokoprężne 2.0 CDTI dostarczające na przednią oś 160KM i 380NM (z funkcją overboost), tutaj także w opcji znajdzie się przekładnia automatyczna.

Obraz

Debiut już między 2 a 17 paźniernika na Paris Motor Show 2010. Opel ma nadzieję powtórzyć sukces mniejszego brata. Pięciodrzwiowy hatchback, w ciągu ostatnich sześciu miesięcy został sprzedany w ilości  160.000 egzemplarzy.[block position="inside"]8940[/block]

Źródło: Zercustoms

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)