OK‑Chiptuning 911 Turbo Manta (2013)

Mało znana firma OK-Chiptuning przerobiła nieprodukowane już od dawna Porsche 911 Turbo z serii 996. Części tuningowe pochodzą od różnych przedsiębiorców. Po przeróbkach silnik tego wozu ma 650 KM mocy maksymalnej.

OK-Chiptuning 911 Turbo Manta (2013)
Olgierd Lachowski

Początek produkcji modelu 911 Turbo (996) to dość odległa już historia. Miał on bowiem miejsce w 1999 roku. Jednak nawet teraz ta wersja najsłynniejszego modelu Porsche robi ogromne wrażenie.

Obraz

To między innymi za sprawą silnika M96/70 auto przyciąga zainteresowanie wśród ludzi. Zainstalowany wzdłużnie z tyłu motor to tradycyjnie dla tego auta jednostka przeciwsobna o sześciu cylindrach. Doładowanie w postaci turbosprężarki gwarantowało, że silnik rozwinie moc 420 KM przy 6000 obr./min, a jego moment obrotowy wyniesie 560 Nm przy 2700-4600 obr./min.

Obraz

W widocznym na fotografiach bolidzie seryjna turbosprężarka została zamieniona na chłodzone cieczą urządzenie K24 (producentem jest KKK), natomiast większą międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego przeszczepiono z wytwarzanego niedawno Porsche 911 GT2 RS. Tuner zmodernizował kanały dolotowe w silniku, zamontował większe zawory dolotowe i zmienił pompę paliwa na wydajniejszą. W efekcie udało się osiągnąć moc 650 KM i moment obrotowy 790 Nm.

Obraz

Na tym ulepszenia się nie skończyły. Sachs dostarczył nowe wzmocnione sprzęgło, z magazynów KW pochodzi w pełni regulowane zawieszenie Variant 3, a koła to produkt TechArta. 19-calowe obręcze mają założone opony 235/35 R 19 z przodu oraz 305/30 R 19 z tyłu. Również tylne skrzyło wyprodukował TechArt.

Nadwozie okleiła firma Cam Shaft foliami o trzech kolorach. Wewnątrz fabryczne fotele zastąpiono kubełkowymi siedzeniami Recaro.

Obraz

Niestety nieznane są osiągi drogowe tego egzemplarza Porsche.

Dane techniczne

  • Typ: B6, M96/70
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3600 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka K24
  • Moc maksymalna: 650 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 180,56 KM/l (seryjny – 116,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 790 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe ,wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1540 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,37 kg/KM (seryjny – 3,67 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Rozstaw osi: 2350 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: WCF

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)