Oficjalne numery startowe kierowców F1 

FIA opublikowała wreszcie pełną listę numerów startowych wybranych przez kierowców na sezon 2014.

Bolid Lotus F1 TeamBolid Lotus F1 Team
Bartosz Pokrzywiński

W tym roku Formułę 1 czekają bardzo duże zmiany. Powrót turbodoładowanych jednostek benzynowych, nowe przepisy dotyczące systemu KERS czy wreszcie zupełnie inny system zarządzania numerami startowymi.

Do tej pory przyznawane były one w kolejności pierwszy kierowca/drugi kierowca, zespołów, które w poprzednim sezonie zdobyły największą liczbę punktów. Z tego też względu przez ostatnie trzy lata Sebastian Vettel miał na bolidzie nr 1, a Mark Webber nr 2, pomimo tego, że Australijczyk nie kończył mistrzostw na 2. pozycji.

Teraz wszystko ulega zmianie na wzór amerykańskich serii wyścigowych jak Nascar. Kierowcy mogą samodzielnie wybrać numery startowe w przedziale od 2 do 99. Zgodnie z nowym regulaminem nr 1 przysługuje zeszłorocznemu mistrzowi świata, czyli w tym przypadku po raz kolejny Sebastianowi Vettelowi.

Niemiecki mistrz miał także pierwszeństwo w wyborze numeru startowego (na czas, kiedy straci numer lidera), ponieważ kierowcy wybierali je według klasyfikacji generalnej z sezonu 2013. Vettel zdecydował się na nr 5. Poniżej pełna lista numerów kierowców.

numer kierowca zespół

1 Sebastian Vettel Red Bull-Renault

3 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault

6 Nico Rosberg Mercedes

7 Kimi Raikkonen Ferrari

8 Romain Grosjean Lotus-Renault

11 Sergio Perez Force India-Mercedes

13 Pastor Maldonado Lotus-Renault

14 Fernando Alonso Ferrari

17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari

19 Felipe Massa Williams-Mercedes

20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes

21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari

22 Jenson Button McLaren-Mercedes

25 Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault

26 Daniił Kwiat Toro Rosso-Renault

27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes

44 Lewis Hamilton Mercedes

77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes

99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟