Od października koniec ulg na niemieckich autostradach. Jest inne rozwiązanie

Przewoźnicy, którzy zamontowali w swoich ciężarówkach instalacje na gaz ziemny, od 1 października 2021 r. stracą duże przywileje w Niemczech. Dotychczasowe ulgi na autostradach będą możliwe tylko dla wybranych.

Scania jest jednym z czołowych producentów ciężarówek na LNG. Firmy korzystający z takich pojazdów martwić się nie muszą.Scania jest jednym z czołowych producentów ciężarówek na LNG. Firmy korzystający z takich pojazdów martwić się nie muszą.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Scania
Marcin Łobodziński

Od 1 października pojazdy wyposażone w instalację CNG lub LNG stracą zwolnienie z opłat drogowych na niemieckich autostradach. Do tego czasu był to jeden z atutów polskich firm transportowych, w których poczyniono spore inwestycje w instalacje gazowe.

Ulgi od października będą dotyczyły jedynie pojazdów z instalacją fabryczną CNG lub LNG, zamontowaną w procesie produkcji ciężarówki, która spełnia wymagania homologacyjne zgodne z Rozporządzeniem (WE) nr 595/ 2009. Oznacza to, że pojazdy takie muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6.

To może LPG zamiast CNG?

Branżowy serwis gazeo.pl sugeruje, że to jeszcze nie koniec świata dla firm transportowych, które mogą oszczędzać w inny sposób.

O ile sens ekonomiczny montażu drogiej instalacji na gaz ziemny będzie już znacznie mniejszy, o tyle wciąż istnieje uzasadnienie, by zamontować instalację LPG. Argumentem jest nie tylko niższa cena paliwa, ale i łatwiejsze tankowanie, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Stacji z LPG jest nieporównywalnie więcej niż z gazem ziemnym.

O LPG w silnikach diesla już pisałem, ale przypomnę, że w pojeździe z taką jednostką gaz zastępuje tylko część paliwa podstawowego. W przypadku aut nastawionych na ekonomiczną jazdę, mówimy tu o stopniu zastąpienia na poziomie 30-40 proc. tańszym o połowę paliwem.

Jednak w pojazdach ciężarowych nie tylko obniżenie kosztów paliwa ma znaczenie. Mieszanka powietrza i LPG powoduje także poprawienie procesu spalania, co skutkuje wyższą trwałością filtra DPF i SCR. Innym skutkiem ubocznym jest wzrost mocy.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Będą nowe uprawnienia na prawo jazdy kat. B. Rząd podał wstępną datę
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Kamery stanęły na autostradzie. Kto pojedzie 140 km/h dostanie mandat
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Inżynierowie Porsche pod wrażeniem Ioniqa 5 N. Mówią, co im się spodobało
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Mechanik czeka, aż zapomnisz. O błąd łatwo szczególnie zimą
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Nowy Fiat 500 Hybrid wyceniony. Jest dużo droższy niż poprzednik
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
Kolejny roadster znika z rynku. Bez pewności co do następcy
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
35-latek ukradł busa z hurtowni. Wrócił następnego dnia pijany
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
52 mandaty w trakcie jednej kontroli. Kierowcy byli na celowniku od dawna
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Nowa ekspresówka na północy. Połączy dwie ważne trasy
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Chcieli oszukać system. Dostali 200 punktów karnych i mandaty
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
Škoda i Renault wyraźnie przed Teslą. Widać zmianę na rynku elektryków
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟