Nowy Volkswagen Amarok coraz bliżej. Zachowa diesla V6 i będzie dzielniejszy w terenie

Volkswagen nie zwalnia z rozwojem nowych modeli. Po 12 latach od debiutu Amaroka najwyższy czas, by pick-up doczekał się następcy. Ten pojawi się jeszcze w tym roku, a Niemcy nie tylko pokazali więcej zdjęć, ale też zdradzili kilka detali.

Volkswagen Amarok (2022)Volkswagen Amarok (2022)
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Volkswagen
Filip Buliński

Po szeregu premier elektrycznych modeli Volkswagen szykuje spalinową i nieco bardziej "surową" nowość — nową generację Amaroka. Sprzedany w nakładzie 815 tys. egzemplarzy, cieszył się sporym zainteresowaniem, dlatego nie mogło zabraknąć następcy. Od jakiegoś czasu wiadomo już, że samochód będzie dzielił rozwiązania z Fordem Rangerem.

To efekt nawiązania współpracy obu marek, które postanowiły wspólnie rozwijać dostawczo-użytkowe modele, dzieląc się rozwiązaniami. Stylistyka Rangera i Amaroka będzie się jednak wyraźnie różnić, co widać po pierwszych zdjęciach opublikowanych przez Volkswagena. Wspólnym elementem obu aut, jeśli chodzi o nadwozie, będzie muskularny kształt nadkoli i zderzaków.

Nowy pick-up Volkswagena będzie mierzył 5,35 m długości, a od poprzednika będzie także szerszy. Oprócz tego większe wymiary wpłyną także pozytywnie na ilość miejsca w środku, szczególnie w drugim rzędzie siedzeń.

Volkswagen Amarok (2022)
Volkswagen Amarok (2022) © fot. mat. prasowe/Volkswagen

We wnętrzu będzie można spotkać lepsze materiały i bogatsze wyposażenie. Po zdjęciach widać także, że Amarok najprawdopodobniej przejmie wnętrze oraz multimedia po zaprezentowanym niedawno Rangerze.

Pewne jest natomiast, że pod maską nie zabraknie 3-litrowego TDI V6. Podobny silnik znajdzie się także w gamie nowego Rangera, który oprócz tego będzie dysponował dwulitrowym dieslem. Najprawdopodobniej i taki napęd spotkamy w volkswagenie.

Volkswagen Amarok (2022)
Volkswagen Amarok (2022) © fot. mat. prasowe/Volkswagen

Według plotek ma pojawić się także wersja R, która będzie odpowiednikiem Rangera Raptora. Niemcy zadeklarowali także, że nowy Amarok będzie sobie lepiej radził w terenie. Na więcej szczegółów musimy jeszcze trochę poczekać.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł