Wyrzucą baterię, wsadzą litrowy silnik. Elektryk niemal ich pogrzebał

Fiatowi pali się grunt pod nogami. Sprawa jest na tyle poważna, że liczy się każdy kwartał. Pierwotnie Włosi zapowiadali bowiem powrót spalinowej "pięćsetki" na początku 2026 r., co nie wydaje się odległym terminem. Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Fiata na Europę zdradził nowy, bliższy termin.

Fiat 500Fiat 500
Źródło zdjęć: © Autokult | Mateusz Lubczański
Filip Buliński

Nowy Fiat 500 miał być hitem, a jak na razie jest kulą u nogi włoskiej marki. Elektryczny wariant bestsellera nie sprzedaje się zgodnie z oczekiwaniami. Problem z zainteresowaniem jest na tyle duży, że Fiat nie tylko regularnie musi przerywać produkcję, ale jakiś czas temu zaczął także rozważać przystosowanie elektrycznej platformy do montażu spalinowej jednostki.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Elektryczna Mazda 6e. Ale z tym ładowaniem to dajcie spokój, kto to widział

Pierwotnie nowa "pięćsetka" miała być wyłącznie elektryczna. W połowie zeszłego roku Włosi oficjalnie ogłosili, że nowy Fiat 500 Ibrida, wyposażony w benzynowy silnik z miękką hybrydą, pojawi się najprawdopodobniej na początku 2026 r. Fiatowi musi ewidentnie palić się grunt pod nogami, ponieważ teraz okazuje się, że debiutu możemy spodziewać się nieco wcześniej.

Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Fiata na Europę, podczas targów w Brukseli zdradził w wywiadzie z redakcją Autocar, że spalinowa "pięćsetka" pojawi się na rynku jeszcze w listopadzie 2025 r. Jak zapowiadano, pod maską będzie pracował litrowy silnik benzynowy (znany z "poprzedniej" 500 i Pandy) z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Aby plan się udał, konieczna będzie konkurencyjna cena.

Wygląd auta będzie identyczny jak w przypadku elektrycznego odpowiednika. Powrót spalinowej "pięćsetki" nie oznacza niestety powrotu produkcji modelu do Tychów. Podobnie jak elektryk, model będzie montowany w Mirafiori.

Przedstawiciel Fiata zdradził też inne plany marki na kolejne lata. Już w 2029 r. możemy się spodziewać nowej generacji modelu 500. Ciekawie rysuje się także przyszłość Pandiny (czyli "starej" Pandy), która ma pozostać przy życiu aż do 2030 r., kiedy pojawi się następca.

Oznaczałoby to, że cykl życiowy generacji modelu będzie dłuższy, niż w przypadku i tak już rekordowego, 17-letniego żywota niedawno zdjętej z oferty "pięćsetki". Czas pokaże, czy takie manewry pozwolą Fiatowi wrócić do gry i złapać oddech.

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku