Nowy Mustang pokazany w Detroit. Ford zaskoczył wersją Dark Horse i... hamulcem do driftu

Siódma generacja Mustanga właśnie nadjechała
Siódma generacja Mustanga właśnie nadjechała
Źródło zdjęć: © Ford

15.09.2022 07:46, aktual.: 13.03.2023 15:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najnowsza generacja Mustanga zaskakuje nie tylko zupełnie nową, cyfrową deską rozdzielczą, ale też torową odsłoną oraz opcją zdalnego driftowania.

Najmłodszy z rodziny Mustangów, Ford Mustang siódmej generacji (S650) został zaprezentowany - 15 września o 2:00 w nocy czasu polskiego - na targach motoryzacyjnych w amerykańskim Detroit

Tym samym Ford pokazał następcę ostatniej odsłony Mustanga po dziewięciu latach (poprzednia debiutowała w 2013 r.). Fani tradycyjnej linii tego modelu powinni odetchnąć z ulgą, bo zgodnie z przewidywaniami sama bryła i stylistyka nawiązuje do klasycznego modelu jeszcze z lat 60-tych XX w.

Rewolucja od wewnątrz

O tradycji trudno za to mówić, jeśli spojrzymy na kokpit nowego forda. Mustang siódmej generacji - też zgodnie z zapowiedziami - wprowadził tu istną rewolucję. Wszak w nowym Mustangu znajdziemy 12,4-calowy ekran, który prezentuje elektroniczny zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości z opcją konfiguracji. Co więcej, dostępna jest opcja, w której przesuniemy wskaźniki na sąsiedni 13,2 calowy ekran dotykowy SYNC 4, w którym Ford zainstalował system Alexa od Amazona.

Mustang po diametralnej zmianie kokpitu.
Mustang po diametralnej zmianie kokpitu.© Ford

Modyfikacja wnętrza, o której warto też wspomnieć, to ukłon w stronę sportowego DNA modelu. W wersji coupe (Ford zostawia również w swojej ofercie kabriolet) linia dachu jest poprowadzona w taki sposób, żeby kierowca chroniony kaskiem mógł z większą wygodą korzystać z Mustanga.

Najmocniejszy w historii

Najnowszy Mustang przejmuje od poprzednika czterocylindrowe silniki EcoBoost o pojemności 2,3 l. i wolnossące V8 o pojemności 5 l. Ford mówi przy tym o najmocniejszej w historii jednostce V8 Coyote (a zatem nowy GT musi zaoferować więcej niż 460 KM).

"Silnik czwartej generacji ma dostarczać najbardziej naturalnie wolnossącą moc spośród wszystkich Mustangów GT - innowacyjny podwójny wlot powietrza i podwójna konstrukcja korpusu przepustnicy pomaga zminimalizować straty indukcji przez umożliwienie wyższych prędkości przepływu powietrza" - przeczytamy w oficjalnym komunikacie marki.

Ford zapowiedział najmocniejsze V8 w historii modelu
Ford zapowiedział najmocniejsze V8 w historii modelu© Ford
  • To najbardziej atletyczny i budzący zaufanie Mustang EcoBoost i GT w historii - powiedział Ed Krenz, główny inżynier Mustanga. Dodał też, że - niezależnie od tego, czy klient wybierze automatyczną, czy manualną skrzynię biegów - Mustang oferuje wybór trybów jazdy, które połączone są z elementami sterującymi silnika, zawieszenia i układu kierowniczego.

Drift w trybie zdalnym

Jeśli już o trybach jazdy mowa - bardzo ciekawie brzmi funkcja wprowadzenia nowej generacji Mustanga w drift z pomocą tzw. elektronicznego hamulca driftującego.

Mechanizm przypominający hamulec ręczny w rzeczywistości kontroluje tylne hamulce za pomocą silników elektrycznych.

  • To system zaprojektowany dla początkujących kierowców, aby ci mogli uczyć się i doskonalić swoje umiejętności driftingowe, a jednocześnie zapewniamy doświadczonym kierowcom system gotowy do zawodów - przytacza wypowiedz producenta portal Carscoops.com.

Dalszy ciąg artykułu pod galerią:

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Dark horse - czarny koń Mustanga

Ford zaskoczył też prezentacją całej rodziny torowych Mustangów zaprezentowaną pod szyldem Dark Horse.

Sercem Dark Horse'a jest jest wspomniany 5-litrowy silnik Coyote V8, który - jak informuje Ford - został specjalnie zmodyfikowany za pomocą korbowodów tłokowych, które amerykański producent wprowadził po raz pierwszy w 760-konnym Ford Performance Mustang Shelby GT500.

Oprócz "standardowego" Mustanga Dark Horse, Ford ogłosił też premierę jeszcze bardziej sportowej wersji S - której grupą docelową mają być entuzjaści weekendowych wypadów na tor - a także Mustanga Dark Horse R, którego specjalizacja kwalifikuje go do profesjonalnych zawodów.

Nowy Mustang trafi do sprzedaży w USA latem 2023 r. i będzie montowany w fabryce Flat Rock Assembly Plant w stanie Michigan.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także