Nowy Ford Focus w cenie poniżej 60 tys. zł. To najlepsza okazja na zakup

Ford Focus jakiego znamy z polskich salonów i ulic powoli schodzi ze sceny i ustąpi miejsca modelowi czwartej generacji. Obecnie trwają wyprzedaże, auta są objęte rabatami i upustami, dilerzy robią miejsce w salonach i na placach. Sprawdzamy, ile trzeba zapłacić za nowego focusa.

Nowiutkiego forda focusa możesz dziś kupić nawet za mniej niż 50 tys. złNowiutkiego forda focusa możesz dziś kupić nawet za mniej niż 50 tys. zł
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Forda focusa trzeciej generacji zamawiać do produkcji już nie można, natomiast można go kupić w naprawdę okazyjnej cenie. Najtańszy nowy egzemplarz, jaki można znaleźć na szybko – czyli bez dzwonienia do dilerów – kosztuje 48 500 zł. Jest to pięciodrzwiowy model w specyfikacji Trend z bazowym silnikiem 1.6 Ti-VCT o mocy 85 KM, dostępny od ręki, zarejestrowany u dilera, z symbolicznym przebiegiem 20 km.

Rozsądniejszy silnikowo focus z jednostką 1.6 Ti-VCT o mocy 105 KM, z nadwoziem sedan, z 10-kilometrowym przebiegiem czeka na swojego właściciela, który przyniesie do salonu 51 000 zł. Przyjemniej wyglądający, pokryty lakierem Magnetic Grey – standardowy lakier Forda to ciemnoniebieski – również ze 105-konnym silnikiem egzemplarz kupicie za 51 779 zł. Mówimy tu o cenach niższych o ok. 20 tys. zł niż te, które znajdziecie w cennikach.

Ford Focus Mk 3
Ford Focus Mk 3 © fot. mat. prasowe

Oczywiście wybór nie ogranicza się do bazowych samochodów, czyli takich, które równie dobrze można określić mianem niechcianych. 59 499 zł to cena samochodu wyposażonego w motor 1.6 Ti-VCT o mocy 125 KM, co prawda w podstawowej specyfikacji Trend, ale z pakietami, które zupełnie odmieniają to auto. Platinium X zawiera m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową i aluminiowe felgi, a pakiet Winter 1 podgrzewane siedzenia i przednią szybę. Auto kosztujące ok. 20 000 zł mniej niż w katalogu pokryto metalicznym lakierem.

U dilerów stoi sporo samochodów z mało interesującym silnikiem 1.6 Ti-VCT, ale spokojnie można kupić 1.5 EcoBoosta o mocy 150 KM. 63 900 zł to cena egzemplarza w wersji SYNC Edition z multimediami oraz metalicznym lakierem, a mówimy to o różnicy 23 000 zł w stosunku do ceny katalogowej. Przypomnę tylko, że Ford Focus z 85-konnym motorem w katalogu kosztuje od 67 070 zł.

Dobrze wyposażoną wersję Titanium kupicie za ok. 70-80 tys. zł.
Dobrze wyposażoną wersję Titanium kupicie za ok. 70-80 tys. zł. © fot. mat. prasowe

Za taką kwotę możecie nabyć już dobrze wyposażony egzemplarz z silnikiem Diesla lub EcoBoostem. Najciekawsze oferty mieszczą się jednak w kwotach od 70 do 80 tys. zł. Tu już do wyboru są bogato wyposażone wersje Titanium i atrakcyjnie wyglądające ST Line. 20 tys. zł rabatu na takie samochody to minimum, jakiego możecie oczekiwać od salonów. Cennik Forda Focusa, przynajmniej trzeciej generacji, przestał już dawno obowiązywać. To najlepszy czas na zakup takiego samochodu.

Wybrane dla Ciebie

Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Toyota chce wypchnąć diesle z ciężarówek. Jeden z zakładów już obsługują zestawy na wodór
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 9 – ostateczna wielkość
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Odświeżony Peugeot 308 wjeżdża do salonów. Kusi liczbą napędów do wyboru
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Uciekał przed policją, choć sam nie wiedział dlaczego. Skończył w rowie
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Najtańsze paliwo najbardziej podrożeje. Eksperci podali o ile
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Pierwsza jazda: MG HS Hybrid+ to nowe rozdanie. Teraz dopiero się zacznie
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Volkswagen wstrzymuje produkcję elektryków. Popyt rośnie, ale nadal zbyt wolno
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Forza Horizon 6 przeniesie graczy do Japonii. Jest zwiastun
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Tysiące Niemców stracą pracę. Motoryzacyjny gigant podjął decyzję
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
Test: Volkswagen California T7. Wszystko, za co ją lubię i kilka rzeczy, które bym zmienił
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
12 lat i diesel pod maską. Ulubione auta Polaków
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie
Były gwiazdor F1 sprzedaje swojego Astona. Sam lakier kosztował krocie