Nowy Ford Fiesta ST to kieszonkowa rakieta. Ma 200 KM, szperę i wybory trybu jazdy

Ford zdradza kolejne szczegóły dotyczące nowej Fiesty ST. Pod maską ma on całkowicie nowy 200-konny trzycylindrowym silnik EcoBoost o pojemności 1,5-litra. Po raz pierwszy Fiestę wyposażono w wybór trybu jazdy. Szybki ford dostał też szperę i rewolucyjne zawieszenie.

Nowy Ford Fiesta ST to kieszonkowa rakieta. Ma 200 KM, szperę i wybory trybu jazdyNowa Fiesta ST przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy
Źródło zdjęć: © Fot. Ford
Jakub Tujaka

Fiesta ST została opracowana przez ekipę z Ford Performance, co jest gwarancją czerpania przyjemności z jazdy. Auto ma trafić do sprzedaży wiosną 2018 roku i ma łączyć w sobie funkcjonalność niewielkiego auta z możliwością ostrzejszej jazdy po torze wyścigowym.

To już trzecia generacja Fiesty ST, ale po raz pierwszy będzie oferowana z opcjonalnym mechanizmem różnicowym Quaife LSD, który ma za zadanie zapewnić lepszą przyczepność przednich kół w czasie pokonywania zakrętów.

[wpvideo]https://moto.wp.pl/nowy-ford-fiesta-st-to-kieszonkowa-rakieta-ma-200-km-i-wybory-trybu-jazdy-6230132391208577v[/wpvideo]

Oprócz ingerencji w układ jezdny, nowa Fiesta ST ma też opatentowane przez firmę Ford sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Rozwiązanie to ma na celu zwiększenie stabilności jazdy.

Ale to nie wszystko, co Ford spakował do małej Fiesty. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie systemu kontroli startu, który ma na celu wspomóc jak najszybsze ruszanie ze startu zatrzymanego. Dodatkowo kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów jazdy (Normal, Sport i Track), co również jest niespotykane w tej klasie aut.

Obraz
© Fot. Ford

Kilka słów o silniku

Pod maskę Fiesty ST trafi całkowicie nowy, 1,5-litrowy silnik EcoBoost z niezależnie działającym podwójnym układem zmiennych faz rozrządu. Motor ma trzy cylindry i moc maksymalną 200 KM przy 6000 obr/min i 290 Nm momentu obrotowego od 1600 do 4000 obr/min. Przyspieszenie 0-100 km trwa 6,5 s, a prędkość maksymalną to 232 km/h.

Samochód dostępny będzie w wersji trzy- lub pięciodrzwiowej, ze sportową stylistyką ST i z 17-calowymi lub opcjonalnymi 18-calowymi obręczami kół.

Obraz
© Fot. Ford

Standardem jest system łączności i rozrywki SYNC 3 z ekranem o przekątnej 6,5 cala lub opcjonalnym ekranem 8-calowym. Na pokładzie każdego auta znajdziemy też systemy wspomagające kierowcę takie jak asystenta utrzymaniu pasa ruchu, ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu i tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, a za dopłatą dostępne są również funkcje obejmujące automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatyczne reflektory, reflektory z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi i system rozpoznawania znaków drogowych.

Obraz
© Fot. Ford

Nie możemy doczekać się jazd testowych, żeby sprawdzić, czy jest postęp w porównaniu do bardzo udanego poprzedniego modelu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
Niemcy świętują. Ich SUV hitem sprzedaży
Niemcy świętują. Ich SUV hitem sprzedaży