Nowy Fiat Panda 4x4 debiutuje w Internecie

Podczas wrześniowego Paris Motor Show 2012 Fiat na żywo zaprezentuje światu Pandę w wersji 4x4. Na razie miała miejsce wirtualna premiera.

Obraz
Rafał Warecki

Podczas wrześniowego Paris Motor Show 2012 Fiat na żywo zaprezentuje światu Pandę w wersji 4x4. Na razie miała miejsce wirtualna premiera.

Za sprawą off-roadowego pakietu stylistycznego samochód jest dłuższy i szerszy o 27 mm, a dzięki zmianom w zawieszeniu wyższy o 49 mm niż zwykła Panda. Uwagę zwracają cechy charakterystyczne niemal wszystkich uterenowionych odmian, czyli przestylizowane zderzaki i plastikowe nakładki na nadkola. Doszedł też nowy wzór 15-calowych obręczy. Wraz z wariantem 4x4 pojawiły się dwa dostępne tylko dla niego lakiery nadwozia - pastelowy Sicilia Orange i metaliczny Toscana Green, co oczywiście przekłada się też na kolorystykę plastików wesołej kabiny i tapicerkę.

Samochód będzie wyposażony w napęd na cztery koła dystrybuowany między osie nie za sprawą centralnego dyferencjału, ale przez elektroniczny sterownik z elektroniczną blokadą, odpowiedzialny też za pracę seryjnego w tej wersji systemu ESP. Zawieszenie pozostało takie samo - kolumna typu MacPherson z przodu i belka skrętna dostosowana do napędu na wszystkie koła.

Obraz

Panda 4x4 ma być oferowana z dwiema jednostka napędowymi: benzynowym R2 0,9 l TwinAir (85 KM) i zasilanym olejem napędowym R4 1,3 l MultiJet II. Obydwa silnika sprzężone będą z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach z bardzo krótką jedynką i systemem Start&Stop.

Wraz z debiutem Fiata Pandy 4x4 swoje pięć minut będą mieć dwie kolejne wersje - Trekking i Natural Power. Pierwsza z nich to nic innego jak zwykła przednionapędowa Panda podszywająca się wyglądem pod 4x4 i z seryjnym ESP, druga to przede wszystkim silnik TwinAir (80 KM) dostosowany do pracy na metanie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: Fiat

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy