Nowe BMW X5 M i X6 M nie są tanie - znamy polskie ceny

Najnowsze odsłony dużych i szybkich SUV-ów BMW wjeżdżają właśnie do polskich salonów. Mowa o modelach X5 M oraz X6 M napędzanych 600-konnym silnikiem V8. Świetne osiągi i luksusowy charakter znajdują swoje odzwierciedlenie w cenie - zdecydowanie nie jest tanio.

Nie są to tanie auta, lecz w obecnej sytuacji nie mają wielkiej konkurencji.Nie są to tanie auta, lecz w obecnej sytuacji nie mają wielkiej konkurencji.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pod maską obu modeli drzemie ten sam potężny, 4,4-litrowy silnik V8 z doładowaniem. Generuje on aż 600 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dzięki czemu osiągi robią wrażenie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3,9 sekundy. Spora w tym zasługa także 8-stopniowej, automatycznej przekładni Steptronic oraz napędu na cztery koła xDrive.

Ile trzeba za to zapłacić? W przypadku X5 M co najmniej 599 tysięcy zł. X6 M startuje natomiast od 612 300 zł. Kwoty te nietrudno powiększyć korzystając z listy opcji. Sam pakiet M Competition, w skład którego wchodzi m.in. moc zwiększona o 25 KM, czarne, ozdobne wstawki nadwozia, czy unikatowe felgi w rozmiarze 22 cali, wyceniono na ponad 68 tysięcy złotych.

Do tego dochodzą limitowane lakiery nadwozia z bogatej gamy, czy opcje wykończenia wnętrza w ramach programu BMW Individual pozwalającego klientom stworzyć unikatowy egzemplarz, dzięki któremu wyróżnią się z tłumu. Większość z nich raczej nie przywiązuje zbytnio uwagi do ceny, więc kwoty zaproponowane przez BMW nie powinny przerażać.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Tym bardziej, że jak na razie SUV-y z Bawarii nie mają większej konkurencji. Obecna generacja Mercedesa GLE nie doczekała się jeszcze topowej, najostrzejszej odmiany 63 AMG, a Audi oferuje swoje sportowe SUV-y z 435-konnym dieslem. Słuszną alternatywą wydaje się Range Rover z 5-litrowym, 565-konnym V8, lecz jego cena przekracza 1 mln złotych.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie