Nowe Audi A5 i S5 wycenione w Polsce. Jest znacznie tańsze od konkurencji
Audi A4 jakie znacie niedługo zniknie. Nazwa wciąż będzie jednak żywa, bowiem Audi zamierza produkować modele elektryczne pod parzystą liczbą, a spalinowe – pod nieparzystą. Dlatego segmentowe zadanie modelu A4 przejmuje teraz A5 (i S5), które właśnie doczekało się polskich cen. Co ciekawe, o ile jedna z wersji (oczywiście) zdrożała, tak druga… jest tańsza.
25.07.2024 | aktual.: 25.07.2024 14:20
Nie mniej niż 183 tys. zł przyjdzie zapłacić chętnym na nowe Audi A5. To niemal 10 tys. zł mniej, niż BMW życzy sobie za konkurencyjną Serię 3 i aż o 21,6 tys. zł mniej, niż kosztuje Mercedes Klasy C. Chociaż model poniekąd wprowadza markę z Ingolstadt w nową erę, w wyglądzie nie należy spodziewać się rewolucji. Inaczej jest we wnętrzu, gdzie kokpit został całkowicie scyfryzowany. Fizycznych przycisków tu nie uświadczycie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Odetchnąć mogą za to ci, którzy obawiali się downsizingu w klasie średniej u Audi. Przy życiu pozostaną zarówno jednostki 2-litrowe, widlaste "szóstki", jak i diesle. Parowane będą jednak wyłącznie z automatycznymi przekładniami. W podstawie za 183 tys. zł dostaniemy benzynowy silnik 2.0 TFSI o mocy 150 KM i 7-biegową skrzynię S tronic. Za wersję Avant będziemy musieli zapłacić 5,6 tys. zł więcej. A ile kosztują inne wersje?
Audi A5 – ceny dla wersji silnikowych
Benzyna
- 2.0 TFSI (150 KM) 7-biegowy S tronic – Base od 183 000 zł
- 2.0 TFSI (150 KM) 7-biegowy S tronic Avant – Base od 188 600 zł
- 2.0 TFSI (204 KM) 7-biegowy S tronic – Base od 208 700 zł
- 2.0 TFSI (204 KM) 7-biegowy S tronic Avant – Base od 214 300 zł
- 2.0 TFSI (204 KM) quattro 7-biegowy S tronic – Base od 218 700 zł
- 2.0 TFSI (204 KM) quattro 7-biegowy S tronic Avant – Base od 224 300 zł
Diesel
- 2.0 TDI (204 KM) 7-biegowy S tronic – Base od 221 800 zł
- 2.0 TDI (204 KM) 7-biegowy S tronic Avant – Base od 227 400 zł
- 2.0 TDI (204 KM) quattro 7-biegowy S tronic – Base od 231 800 zł
- 2.0 TDI (204 KM) quattro 7-biegowy S tronic Avant – Base od 237 400 zł
Na co możemy liczyć w podstawie? Audi wyposażyło bazowe A5 m.in. w 17-calowe felgi, LED-owe reflektory, materiałową tapicerkę, skórzaną kierownicę, ogrzewane zewnętrzne lusterka, automatyczną klimatyzację (choć tylko jednostrefową), elektryczną klapę bagażnika, cyfrowe zegary z wyświetlaczem o przekątnej 11,9 cala, multimedia z ekranem o przekątnej 14,5 cala, indukcyjną ładowarkę, czujniki parkowania, tempomat oraz ogrzewanie przednich siedzeń.
Audi A5 dotychczas było znane z nadwozia coupe, ale Niemcy nie przewidują na razie dołączenia do gamy takiego nadwozia. Będzie za to kontynuacja S4 w formie S5. Model odzyskał w tym wypadku spalinowy silnik. Pod maską pracuje 3-litrowa jednostka V6 o mocy 367 KM i momencie równym 550 Nm. Pozwoli to na sprint do 100 km/h w 4,5 s i osiągnięcie maksymalnie 250 km/h zarówno w limuzynie, jak i w Avancie. A ile trzeba za nie zapłacić?
Audi S5 – ceny dla wersji silnikowych
- 3.0 TFSI (367 KM) quattro 7-biegowy S tronic – od 345 400 zł
- 3.0 TFSI (367 KM) quattro 7-biegowy S tronic Avant – od 351 000 zł
W przypadku Audi S5 klienci mogą liczyć na lepsze wyposażenie. Producent dorzucił do modelu bowiem wyższy model LED-owych reflektorów, 19-calowe felgi, sportową, trójramienną kierownicę obszytą skórą, 3-strefową, automatyczną klimatyzację, system audio Audi sound system, kamerę cofania, adaptacyjnego asystenta prędkości, asystenta świateł drogowych, elektrycznie sterowane fotele sportowe ze zintegrowanymi zagłówkami oraz oświetlenie ambientowe.