Nowe Audi A4 – lżejsze i bardziej luksusowe

Następna generacja Audi A4, o kodowym oznaczeniu B9, ma wejść na rynek w 2014 r. Do jej produkcji zostaną użyte takie materiały, jak aluminium czy magnez. Samochód ma być bardziej dopracowany pod każdym względem i będzie dostępny w wersji hybrydowej.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Następna generacja Audi A4, o kodowym oznaczeniu B9, ma wejść na rynek w 2014 r. Do jej produkcji zostaną użyte takie materiały, jak aluminium czy magnez. Samochód ma być bardziej dopracowany pod każdym względem i będzie dostępny w wersji hybrydowej.

Do informacji dot. nowego Audi A4 dotarł Autobild. Podawane przez nas w zeszłym roku informacje nt. zbicia wagi samochodu wydają się potwierdzać.

Inżynierowie Audi pracują nad tym, żeby rywal Mercedesa Klasy C i BMW Serii 3 był lżejszy niż dotychczas. Zastosowanie aluminium, magnezu i tworzyw sztucznych ma obniżyć jego masę o ok. 50 kg. Szereg innych zmian w konstrukcji ma w rezultacie zmniejszyć wagę A4 o ok. 100 kg.

Samochód będzie miał bardziej luksusowe wnętrze oraz poprawiony system służący do obsługi funkcji pojazdu (MMI). Rok po rynkowym debiucie, czyli najprawdopodobniej w 2015 r., do oferty dołączy hybryda typu plug-in.

Wizualizacja Audi S4 (fot. autobild.de)
Wizualizacja Audi S4 (fot. autobild.de)

Jak podaje Autobild, A4 PHEV będzie napędzany benzynowym silnikiem o mocy 225 KM. Samochód zostanie wyposażony w napęd e-quattro z dwoma motorami elektrycznymi. Jednostka przy przedniej osi rozwinie 54 KM, a przy tylnej 82 KM. Baterie litowo-jonowe o pojemności 12 kWh pozwolą na jazdę przy użyciu samego prądu na dystansie do 50 km.

Standardowa oferta silnikowa będzie obejmowała:

  • 1,4 TSI o mocy 150 KM i momencie 250 Nm;
  • 2,0 TFSI o mocy 177 lub 225 KM;
  • 2,0 TDI w wariantach rozwijających 122, 136, 150 lub 190 KM;
  • 3,0 V6 TDI w odmianach o mocy 218 i 272 KM.

Źródło: AutobildWCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy