Nowe Audi A4 – lżejsze i bardziej luksusowe
Następna generacja Audi A4, o kodowym oznaczeniu B9, ma wejść na rynek w 2014 r. Do jej produkcji zostaną użyte takie materiały, jak aluminium czy magnez. Samochód ma być bardziej dopracowany pod każdym względem i będzie dostępny w wersji hybrydowej.
Następna generacja Audi A4, o kodowym oznaczeniu B9, ma wejść na rynek w 2014 r. Do jej produkcji zostaną użyte takie materiały, jak aluminium czy magnez. Samochód ma być bardziej dopracowany pod każdym względem i będzie dostępny w wersji hybrydowej.
Do informacji dot. nowego Audi A4 dotarł Autobild. Podawane przez nas w zeszłym roku informacje nt. zbicia wagi samochodu wydają się potwierdzać.
Inżynierowie Audi pracują nad tym, żeby rywal Mercedesa Klasy C i BMW Serii 3 był lżejszy niż dotychczas. Zastosowanie aluminium, magnezu i tworzyw sztucznych ma obniżyć jego masę o ok. 50 kg. Szereg innych zmian w konstrukcji ma w rezultacie zmniejszyć wagę A4 o ok. 100 kg.
Samochód będzie miał bardziej luksusowe wnętrze oraz poprawiony system służący do obsługi funkcji pojazdu (MMI). Rok po rynkowym debiucie, czyli najprawdopodobniej w 2015 r., do oferty dołączy hybryda typu plug-in.
Jak podaje Autobild, A4 PHEV będzie napędzany benzynowym silnikiem o mocy 225 KM. Samochód zostanie wyposażony w napęd e-quattro z dwoma motorami elektrycznymi. Jednostka przy przedniej osi rozwinie 54 KM, a przy tylnej 82 KM. Baterie litowo-jonowe o pojemności 12 kWh pozwolą na jazdę przy użyciu samego prądu na dystansie do 50 km.
Standardowa oferta silnikowa będzie obejmowała:
- 1,4 TSI o mocy 150 KM i momencie 250 Nm;
- 2,0 TFSI o mocy 177 lub 225 KM;
- 2,0 TDI w wariantach rozwijających 122, 136, 150 lub 190 KM;
- 3,0 V6 TDI w odmianach o mocy 218 i 272 KM.