Nowe Audi A4 B9 (2014) - elektryczne quattro w drodze?

Do Internetu wypływa coraz więcej doniesień na temat kolejnej generacji Audi A4, oznaczonej symbolem B9, która miałaby pojawić się na rynku w pierwszym kwartale 2014 roku.

Jedna z wielu wizualizacji Audi A4 B9 (fot. Auto Motor und Sport)Jedna z wielu wizualizacji Audi A4 B9 (fot. Auto Motor und Sport)
Rafał Warecki

Do Internetu wypływa coraz więcej doniesień na temat kolejnej generacji Audi A4, oznaczonej symbolem B9, która miałaby pojawić się na rynku w pierwszym kwartale 2014 roku.

Auto zbudowane na platformie MLB Evo będzie lżejsze o około 100-150 kg od sprzedawanego obecnie, co powinno pozytywnie wpłynąć na prowadzenie, osiągi i zużycie paliwa. Według źródeł następca modelu dostępnego obecnie na rynku ma być dużym skokiem pod względem zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych - zwłaszcza napędowych. Poza dobrze znanymi jednostkami TFSI/FSI oraz TDI, których gama zostanie trochę odświeżona, w Audi A4 B9 pojawią się aż dwa warianty hybrydowe.

Pierwszy z nich PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) - obecnie dość powszechnie stosowany w hybrydach z napędem na przednią oś, będzie opierał się na jednostce spalinowej 2,0 TFSI o mocy około 230 KM oraz silniku elektrycznym generującym około 35 KM zabudowanym wraz ze skrzynią biegów. Pojawi się między innymi system odzyskiwania energii hamowania czy możliwość poruszania się na krótkich dystansach jako pojazd EV.

Drugie rozwiązanie ma przypominać HYbrid4 stosowane w pojazdach marki Peugeot. Przednie koła będą napędzane przez jednostkę spalinową, a tylne przez dwa silniki elektryczne o mocy około 138 KM umieszczone przy osi. Taki elektryczny napęd na cztery koła nazwany e-quattro miałby zastąpić konwencjonalny mechaniczny układ przekazania napędu quattro w A4 oraz innych modelach marki Audi.

Według pogłosek podobne rozwiązanie pojawi się w kolejnej generacji modelu A5 czy MPV marki Audi, które planowane jest na kolejne lata.

Źródło: Car Magazine

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy