Nowa marka już w Polsce. W ceny aż trudno uwierzyć

Chińskie marki wyrastają jak grzyby po deszczu. Na targach Motor Show w Poznaniu zadebiutowała kolejna. To JAC Motors.

JAC JS8 ProJAC JS8 Pro
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | JAC
Aleksander Ruciński

JAC Motors to marka obecna na blisko 140 światowych rynkach. Teraz do tej imponującej listy można dopisać również Polskę. Podczas Poznań Motor Show zaprezentowano zarówno te auta, które jako pierwsze trafią do sprzedaży, jak i pojazdy planowane do wprowadzenia w kolejnych miesiącach. Firma chwali się, że Polska jest pierwszym rynkiem UE, na który trafi tak wiele modeli.

W pierwszej kolejności do gamy trafią przedstawiciele zróżnicowanych segmentów. JS8 Pro, który jest SUV-em, fastback J7 Plus oraz pickup T8 Pro.

JS8 Pro

Większość chińskich nowości debiutujących w Polsce to SUV-y, a JS8 Pro idealnie wpisuje się w ten trend. I podobnie jak konkurenci kusi wyposażeniem. Dostaniemy tu m.in. panoramiczny dach, dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, system kamer 360 stopni czy indukcyjną ładowarkę do smartfona.

JAC JS8 Pro
JAC JS8 Pro © Materiały prasowe | MACIEJ NOWACZYK

Do napędu wykorzystano silnik znany z innych chińskich konstrukcji: 1.5 TGDI o mocy 175 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm. Standardowo jest on sparowany z dwusprzęgłową przekładnią DCT.

Tym, co wyróżnia JS8 Pro, jest dostępność dwóch konfiguracji wnętrza - 6- lub 7-osobowej. Za 6-osobowe wydanie trzeba zapłacić 137 900 zł. Wersja 7-osobowa jest droższa o 2 tys. zł.

J7 Plus

JAC J7 Plus
JAC J7 Plus © Materiały prasowe | JAC

Spory liftback określany przez producenta mianem fastbacka to miłe zaskoczenie. Z długością 4780 mm plasuje się bowiem w okolicach segmentu D. Auto wygląda nieźle i podobnie jak SUV ma kusić wyposażeniem. Silnik? Oczywiście 1.5, choć tym razem o mocy 150 KM. Skrzynia też jest nieco inna - zamiast DCT dostaniemy tu bezstopniowe CVT. Cena zapowiada się bardzo atrakcyjnie - 94 900 zł.

T8 Pro

JAC T8 Pro
JAC T8 Pro © Materiały prasowe | JAC

Przydomek "pro" w nazwie sugeruje, że jest to auto dla profesjonalistów, którzy potrzebują auta do pracy. Auto ma napęd na cztery koła i manualną przekładnię. Oparte jest na konstrukcji ramowej, którą w 43 proc. wykonano z wysokowytrzymałej stali.

Roboczy charakter nie oznacza ubogiego wyposażenia. W standardzie dostaniemy m.in. klimatyzację, multimedia i kamery 360 stopni. JAC szczyci się dużą popularnością w Ameryce Południowej. Czy podobnie będzie w Polsce? Z ceną startującą od 99 900 zł netto nie można tego wykluczyć.

Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne