Niemcy też chcieli mieć lambo-doorsy. BMW Z29 wyglądało jak po tuningu w NFS: Underground

Ekipa BMW Technik odpowiedzialna była za eksperymenty. Badano wykorzystanie nowych materiałów, alternatywnych napędów, jak i samych koncepcji pojazdów. Jednym z efektów było BMW Z29, które odznaczało się m.in. wyjątkową lekkością.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Mateusz Lubczański

Na przełomie wieków inżynierowie z BMW Technik zostali postawieni przed bardzo przyjemnym – przynajmniej w założeniach – projektem. Mieli stworzyć sportowe coupe, które miało stawiać na lekkość. Nie wiem jak wy, ale ja w efekcie końcowym widzę zalążek BMW Z4 Coupe.

BMW Z29 - wnętrze
BMW Z29 - wnętrze © mat. prasowe BMW

Pod maską można było znaleźć sześciocylindrowy silnik z BMW M3, który generował 343 KM, a dodatkowo został cofnięty do osi pojazdu, gwarantując lepszy rozkład mas. Napędzana jest oczywiście tylna oś. Pojazd stworzony został na bazie monokoku z włókna węglowego wzmacnianego plastikiem. Z przodu zdecydowano się na typowo wyścigowe rozwiązanie w postaci podwójnych wahaczy poprzecznych.

Również w środku przeprowadzono gruntowne odchudzanie, przez co np. system kanałów klimatyzacji jest integralnym elementem deski rozdzielczej. Udało się zbić masę do ok. 1160 kg. Dzięki temu Z29 przyspieszało do setki w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Choć niezbyt piękne, trzeba przyznać, że nawet dziś może zachwycać osiągami.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej