Niemcy też chcieli mieć lambo-doorsy. BMW Z29 wyglądało jak po tuningu w NFS: Underground

Niemcy też chcieli mieć lambo-doorsy. BMW Z29 wyglądało jak po tuningu w NFS: Underground
Mateusz Lubczański

10.03.2021 11:34, aktual.: 16.03.2023 14:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ekipa BMW Technik odpowiedzialna była za eksperymenty. Badano wykorzystanie nowych materiałów, alternatywnych napędów, jak i samych koncepcji pojazdów. Jednym z efektów było BMW Z29, które odznaczało się m.in. wyjątkową lekkością.

Na przełomie wieków inżynierowie z BMW Technik zostali postawieni przed bardzo przyjemnym – przynajmniej w założeniach – projektem. Mieli stworzyć sportowe coupe, które miało stawiać na lekkość. Nie wiem jak wy, ale ja w efekcie końcowym widzę zalążek BMW Z4 Coupe.

BMW Z29 - wnętrze
BMW Z29 - wnętrze© mat. prasowe BMW

Pod maską można było znaleźć sześciocylindrowy silnik z BMW M3, który generował 343 KM, a dodatkowo został cofnięty do osi pojazdu, gwarantując lepszy rozkład mas. Napędzana jest oczywiście tylna oś. Pojazd stworzony został na bazie monokoku z włókna węglowego wzmacnianego plastikiem. Z przodu zdecydowano się na typowo wyścigowe rozwiązanie w postaci podwójnych wahaczy poprzecznych.

Również w środku przeprowadzono gruntowne odchudzanie, przez co np. system kanałów klimatyzacji jest integralnym elementem deski rozdzielczej. Udało się zbić masę do ok. 1160 kg. Dzięki temu Z29 przyspieszało do setki w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Choć niezbyt piękne, trzeba przyznać, że nawet dziś może zachwycać osiągami.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)