NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine – 11 600 Nm momentu obrotowego

Na targach w Genewie został pokazany bardzo sportowo stylizowany pojazd o eksperymentalnym napędzie.

NanoFlowcell QUANT e-SportlimousineNanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine
Wojciech Kaczałek

Zacznijmy od tego, że NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine to naprawdę duży samochód. Same otwierane do góry drzwi, dające dostęp do dwóch rzędów foteli, mają 2 m długości.

Długość auta to 5257 mm, szerokość - 2109 mm, a wysokość 1357 mm. Rozstaw osi wynosi 3198 mm. Przy pełnych bakach pojazd waży 2300 kg.

NanoFlowcell, firma z siedzibą w Lichtensteinie, wyposażyła QUANT e-Sportlimousine w cztery silniki elektryczne, po jednym na każde koło. W normalnym trybie pracy wytwarzają one razem moc 653 KM.

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine - galeria zdjęć
NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine - galeria zdjęć

Maksymalnie potrafią wyprodukować 925 KM i aż 11 600 Nm momentu obrotowego. NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s i rozwija maksymalną prędkość 380 km/h. Zasięg wynosi od 400 do 600 km.

Motory na prąd są zasilane przez system nanoFLOWCELL, który powstał we współpracy z Bosch Engineering GmbH. Tak twórcy opisują jego funkcjonowanie:

"[System nanoFLOWCELL] działa jak kombinacja akumulatora i ogniwa paliwowego. Wykorzystuje płynne elektrolit, który jest trzymany w dwóch zbiornikach i pompowany przez ogniwo. Sercem układu jest membrana oddzielająca dwa różnego rodzaje chemikaliów. Kontrolowana wymiana ładunków wyzwala energię dla napędu elektrycznego".

NanoFlowcell podaje, że dotychczas takie rozwiązania były zbyt ciężkie i zbyt mało wydajne, aby stosować je w transporcie. Firma twierdzi też, że chemikalia wykorzystane w jej systemie są skomponowane z nietoksycznych substancji i odpowiednio rozcieńczone mogą być przetworzone przez zwykłą oczyszczalnię ścieków.

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |

NanoFlowcell QUANT e-Sportlimousine na żywo w Genewie

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów