Najmocniejszy elektryczny cruiser: Voxan Wattman [aktualizacja]
Podczas paryskich targów motoryzacyjnych zaprezentowano elektryczny motocykl Voxan Wattmann. Wrażenie robi zarówno jego wygląd, jak i moc.
15.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:56
Według założeń francuskiego producenta Voxan Motors model Wattman ma zdominować rynek elektrycznych cruiserów: ma być najmocniejszym i jednocześnie najatrakcyjniejszym jednośladem na tym rynku.
Najbardziej interesujące są możliwości jego jednostki napędowej, która ma generować 200 KM oraz moment obrotowy rzędu 200 Nm przy 10 500 obr./min. Producent deklaruje, że prędkość 100 km/h maszyna osiągnie jedynie w 3,4 s. To jeszcze nie wszystko.
Choć na pierwszy rzut oka konstrukcja motocykla wydaje się lekka, to w rzeczywistości waży on niemało (350 kg). Jego sercem ma być bateria o pojemności 12,8 kWh. Na jednym ładowaniu jednoślad będzie mógł pokonać maksymalny dystans równy 180 km, a ponowne naładowanie go ma trwać jedynie 30 minut.
Voxan nie udostępnił jeszcze oficjalnej ceny tego modelu. Można jednak przypuszczać, że będzie ona równie unikalna jak sam koncept i że motocykl powtórzy los innych ciekawych pomysłów – sprzeda się jedynie w kilku egzemplarzach…
Voxan
[aktualizacja 15 stycznia]
Pojawiło się więcej informacji na temat motocykla. Przede wszystkim jego twórcy określają go jako jednoślad 2.0, podkreślając tym samym jego nowoczesność. Designer pojazdu, Sacha Lakic, podczas tworzenia projektu inspirował się budową organizmu skorpiona - według Lakica to właśnie natura tworzy najbardziej idealne kształty.
W konstrukcji motocykla wykorzystano pomysł stworzenia tzw. egzoszkieletu (czyli szkieletu zewnętrznego). Mówiąc krótko, to nic innego jak samonośne nadwozie, bez ramy, którego kluczowym elementem konstrukcyjnym jest komora akumulatorów.
Voxanowi zafundowano też cztery czterotłoczkowe tarcze hamulcowe Beringer 4D system w przednim kole. Wysokość kanapy motocykla będzie wynosić z kolei 815 mm. Poza tym, maksymalna prędkość, jaką będzie mogła osiągnąć maszyna to 170 km/h.
A cena? Wciąż nieznana.