Najlepsze auta Kena Blocka. 10 projektów, które zapamiętamy na zawsze
Ken Block był nie tylko świetnym kierowcą, ale i wielkim entuzjastą motoryzacji. Każde z jego aut, było wyrazem bezkompromisowego podejścia do osiągów i pasji. Wybraliśmy 10 najciekawszych propozycji z legendarnego garażu.
Subaru Impreza WRX STI
2 / 11Choć postać Blocka kojarzona jest głównie z Fordem, wszystko zaczęło się od Subaru, a konkretnie Imprezy WRX STI z 2006 roku. To właśnie ten mocno zmodyfikowany model w 2008 roku posłużył do realizacji pierwszej Gymkhany. Wówczas chyba nikt jeszcze nie spodziewał się, że projekt przerodzi się w rozpoznawalne na całym świecie viralowe szaleństwo.
Ford Escort MK2 RS
3 / 11Samochód, który nie wystąpił w żadnej edycji Gymkhany, powstał z myślą o startach w asfaltowych rajdach. W 2010 roku Block poprowadził escorta w Rajdzie Nowego Jorku. Klasyczne nadwozie z 1978 roku skrywa 333-konną 2,5-litrówkę oraz oczywiście napęd na tył.
Ford RS200
4 / 11Reprezentant kultowych rajdówek grupy B doczekał się ledwie 200 egzemplarzy. Jeden z nich w specyfikacji Evo należał do Blocka. Ken nie byłby jednak sobą, gdyby nie dopuścił się kilku modyfikacji, które zaowocowały wzrostem mocy do blisko 800 KM.
Ford Fiesta ST RX43
5 / 11Gwiazda Gymkhany 5 to ponad 600-konna rakieta stworzona z myślą o sezonie Mistrzostw Świata Rallycross 2013 oraz imprezach X-Games. Z pełną homologacją FIA, a także w pełni konfigurowalnym podwoziem oraz napędem, który pozwalał osiągać setkę w mniej niż 2 sekundy.
Ford Mustang Hoonicorn RTR
6 / 11To chyba najbardziej zmodyfikowany klasyczny mustang na świecie. 1400-konne V8 i napęd na cztery koła pozwoliły wyczyniać cuda w Gymkhanie 7. Ten sam samochód, choć w innej specyfikacji, wziął też udział w Climbkhanie na wzgórze Pikes Peak.
Ford Escort RS Cosworth WRC Cossie V2
7 / 11Po tym, jak pierwszy cosworth skończył w pożarze w 2018 r., Block postanowił zbudować kolejną rajdówkę na bazie kultowego modelu. Celem było stworzenie nowoczesnej interpretacji coswortha z wykorzystaniem współczesnych zdobyczy motorsportu. Tak powstał najprawdopodobniej najnowocześniejszy cosworth na świecie.
Ford F-150 Hoonitruck
8 / 11Wielokrotnie nagradzany projekt był gwiazdą Gymkhany 10. To owoc miłości Blocka do pickupów i hołd dla zmarłego ojca, który dawniej jeździł F-150. Pod maskę trafił 3,5-litrowy EcoBoost V6 o szalonej mocy 920 KM.
Ford F-150 RaptorTRAX
9 / 11W 2014 roku Block wspólnie z Monster Energy stworzył wyjątkowego pickupa z 6,2-litrowym V8. Zamiast kół zastosowano cztery gąsienice Mattracks. Na pokładzie nie zabrakło też wyciągarki czy dodatkowego bagażnika. Tak Block widział idealne auto na zimowe wyprawy.
Porsche Hoonipigasus
10 / 111400 KM mocy, 1000 kg masy, potężne skrzydła i spojlery oraz różowe malowanie - tak w skrócie można opisać auto, które miało dać Blockowi zwycięstwo w Pikes Peak 2022. Niestety awaria silnika wykluczyła go z zawodów.
Audi S1 Hoonitron
11 / 11Ostatni projekt, który miał być zupełnie nowym otwarciem. Po rozstaniu z Fordem i nawiązaniu współpracy z Audi, Block rozpoczął przygodę z elektrykami, co zaowocowało pierwszą Electrikhaną z S1 Hoonitronem w roli głównej. Plany były śmiałe, elektryczna "emerytura" Blocka zapowiadała się interesująco. Niestety została ona przedwcześnie przerwana...