Monteverdi Safari to szwajcarska odpowiedź na Range Rovera. Właśnie jest na sprzedaż

To samochód, o którym słyszało niewielu. Absolutnie niszowy i wyjątkowy, przez co bardzo interesujący. Jedna sztuka niedawno trafiła na aukcję. To nie lada gratka dla kolekcjonerów.

Safari było jednym z pierwszych luksusowych SUV-ówSafari było jednym z pierwszych luksusowych SUV-ów
Źródło zdjęć: © fot. Classicdriver
Aleksander Ruciński

W latach 70. poszukujący luksusowego SUV-a mieli do wyboru Jeepa Wagoneera i pierwszą generację Range Rovera. Wybór nie był więc przesadnie duży. Firmą, która postanowiła wypełnić tę lukę, stało się szwajcarskie Monteverdi.

Peter Monteverdi to gość, który zarobił sporo pieniędzy handlując autami Ferrari, BMW i Lancii w rodzimej Szwajcarii, lecz konflikt z samym Enzo zmusił go do zmiany strategii. Tak zaczęły powstawać sportowe maszyny z nadwoziami na zamówienie, napędzane V-ósemkami Chryslera.

Mieszkając w jednym z najbardziej górzystych regionów Europy, Monteverdi uznał jednak w końcu, że przydałoby mu się coś z napędem na 4 koła. Odpowiednio luksusowe, ale i sprawne w terenie. Tak powstał model Sahara. W rzeczywistości był to International Harvester Scout ubrany w kilka wizualnych detali i luksusowe wnętrze.

Monteverdi Sahara
Monteverdi Sahara © fot. Classicdriver

Później Monteverdi postawił jednak na więcej indywidualizmu. Zlecił turyńskiemu Fissore zbudowanie nadwozia na bazie Scouta i stworzył Safari. Jego przewagą nad ówczesnym Range Roverem była dostępność zarówno 3, jak i 5-drzwiowej wersji, a także większe V8, automatyczna skrzynia biegów i możliwość wyłączenia napędu na 4 koła.

Z pewnością nie był to najlepszy SUV w historii, ale nie można odmówić mu wyjątkowości. Ci, którzy chcieliby uzupełnić swoją kolekcję o ten nietypowy eksponat, mają ku temu okazję. Auto niedawno zostało wystawione na aukcji Classic Driver za cenę 79 900 franków szwajcarskich, co w przeliczeniu daje jakieś 360 tys. zł.

Monteverdi Safari
Monteverdi Safari © fot. Classicdriver

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów