Monte Carlo Automobile Rascasse – superauto z Monako

Monte Carlo Automobile ujawniło szczegóły na temat modelu Rascasse. Silnik supersamochodu będzie mógł pracować na benzynie lub gazie LPG wzbogacanym wodorem.

Monte Carlo Automobile RascasseMonte Carlo Automobile Rascasse
Piotr Ślusarczyk

Monte Carlo Automobile powstało w 1983 roku z inicjatywy kierowcy wyścigowego i mechanika Fulvia Ballabia. Rok później na rynku pojawiła się bardziej znana dziś marka, również rodem z Monako, czyli Venturi (początkowo jako MVS - Manufacture de Voitures de Sport).

Model Rascasse powstał z okazji 30-lecia istnienia Monte Carlo Automobile. Źródłem napędu samochodu jest 5,4-litrowe V12 produkcji BMW, które rozwija 500 KM. Ten sam silnik był wcześniej montowany w Rolls-Roysie Silver Seraph z 1998 roku. Wtedy motor generował jednak tylko 326,5 KM.

Co ciekawe, Włosi z BRC specjalizujący się w instalacjach LPG przygotowali silnik samochodu do pracy zarówno na benzynie, jak i gazie LPG wzbogacanym wodorem.

Monte Carlo Automobile Rascasse
Monte Carlo Automobile Rascasse

Warto nadmienić, że auto odziedziczyło nazwę po jednym z zakrętów słynnego toru Circuit de Monaco. Powstanie tylko 15 egzemplarzy samochodu, każdy wyceniony na co najmniej 500 000 euro (ponad 2,1 mln zł). Patrząc na pierwsze zdjęcia pojazdu, w linii nadwozia Rascasse można dopatrzyć się podobieństw do innych superaut. Jednak wnętrzu inspirowanemu luksusowymi jachtami na pewno nie można już odmówić oryginalności.

Monte Carlo Automobile planuje w przyszłości produkcję również mocniejszej wersji samochodu. Potężniejszy Rascasse miałby być hybrydą z silnikiem spalinowym wspomaganym kompresorem oraz mieć napęd na wszystkie koła.

  • Monte Carlo Automobile Rascasse
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Monte Carlo Automobile Rascasse
[1/6] Monte Carlo Automobile Rascasse Źródło zdjęć: |

Źródło: CarScoops

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇