Mniej prototypów, więcej symulacji. Volkswagen tnie koszty nie tylko w fabrykach

Volkswagen zmaga się z coraz większym kryzysem. Niemieckie fabryki koncernu właśnie stanęły w wyniku strajku ostrzegawczego spowodowanego zapowiadanymi cięciami. Jak się jednak okazuje, firma chce oszczędzić nie tylko na kosztach pracy.

Volkswagen Golf GTI ClubsportVolkswagen Golf GTI Clubsport
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Aleksander Ruciński

Szef działu rozwoju technicznego, Kai Grünitz udzielił niedawno wywiadu magazynowi "Automobilwoche", w którym wyjaśnił, jak i na czym Volkswagen zamierza zaoszczędzić w najbliższych latach.

Priorytetem ma być maksymalne skrócenie czasu potrzebnego na opracowanie i wdrożenie nowych modeli. Zdaniem Grünitza, dotychczas taki cykl trwał 4-5 lat, lecz w obecnych czasach jest to zbyt wiele, gdyż nie tylko rodzi dodatkowe koszty, ale i ryzyko, że nowy model będzie przestarzały już w dniu premiery.

Nowe modele Volkswagena mają być wdrażane szybciej - maksymalnie w 30-36 miesięcy. Będzie to możliwe dzięki szerszemu zastosowaniu symulacji i testów komputerowych oraz zminimalizowaniu rzeczywistych prób z udziałem prototypów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nowy Tiguan - kolejny roztopiony Volkswagen?

Zapowiedź budzi oczywiście wątpliwości natury jakościowej. Grünitz zapewnia jednak, że nie ma powodów do obaw. "Możemy teraz uruchomić cały łańcuch rozwoju za pomocą cyfrowego prototypu, skracając proces rozwoju produktu i obniżając koszty bez poświęcania głębokości testowania" - wyjaśnia.

Na tym jednak nie koniec. Kolejnym filarem oszczędnościowego planu ma być częściowe uproszczenie oferty. Volkswagen chce skupić się na użytecznych funkcjach pojazdów, rezygnując z kosztownych "fajerwerków", których wielu klientów nawet nie zauważa.

Czas pokaże, co dokładnie skrywają te zapowiedzi i czy faktycznie okażą się kluczowe w procesie redukcji kosztów tak kluczowym dla poprawy obecnej sytuacji Volkswagena.

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik