Mitsuoka Himiko - japoński Morgan?

Mitsuoka, chociaż brzmi egzotycznie, jest znana nie od dziś.  Czy patrząc na dziecko manufaktury Mitsuoka można postawić pytanie o pokrewieństwo z polskim Leopardem albo brytyjskim Morganem?

Obraz
Rafał Warecki

Mitsuoka, chociaż brzmi egzotycznie, jest znana nie od dziś.  Czy patrząc na dziecko manufaktury Mitsuoka można postawić pytanie o pokrewieństwo z polskim Leopardem albo brytyjskim Morganem?

Nic bardziej mylnego, pojazdy te stylistycznie są trochę podobne, jednak od strony mechanicznej jak i ceny to dwa inne światy, przy Leopardzie czy Morganie, Mitsuoka Himiko to tylko zabawka, która nawet nie pojawi się na europejskim rynku. Warto jednak przyjrzeć jej się bliżej.

Obraz

Himiko to kolejne auto japońskiej manufaktury, które wzoruje się na brytyjskich klasykach, idąc dalej, to kabriolet z twardym dachem w stylu retro, którego elementy opierają się na świetnie znanym roadsterze Mazda MX-5. Już samo postawienie auta, które jest spokrewnione z Mazdą, w jednym szyku z nobliwym Leopardem czy Morganem jest niesmaczne. Co więcej, motor Himiko to czterocylindrowiec o pojemności 2000cm³ i w porównaniu do Leoparda z silnikiem V8 5967cm³ jest jak serce  żaby do serca krokodyla.

Te niewielkie, kompaktowe, wręcz żabie serce, pochodzące z Mazdy, generuje całkiem przystępną moc 176KM i 190Nm momentu obrotowego (przy wadze około 1280kg). Napęd jest przenoszony na tylne koła przez sześciobiegową, manualną lub automatyczną przekładnię.

Auto oferowane jest standardowo w trzech wersjach : Standard, Premium i Hi-Premium, jednak na rynek wchodzi właśnie specjalna odmiana Classic Edition. Czym będzie różnić się od pozostałych? Ważnym elementem jest z pewnością miękki, składany ręcznie dach, czarno-czerwony lakier, skórzana, czerwona tapicerka i drewniane wstawki w środku. Produkcja ograniczy się do dwudziestu numerowanych egzemplarzy, każdy wyceniony na około 56.500 USD.

Obraz

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯