Mini zwalnia 400 osób z fabryki w Oxfordzie. Powodem niski popyt

Mini jest jedną z firm, które wyjątkowo mocno odczuły wpływ pandemii koronawirusa na wyniki sprzedaży. Z powodu niskiego popytu firma zdecydowała się zmniejszyć zatrudnienie w swojej fabryce w Oxfordzie. Do października 2020 roku pracę straci około 400 osób.

Fabryka Mini w Oxfordzie zatrudnia około 4 tys. pracownikówFabryka Mini w Oxfordzie zatrudnia około 4 tys. pracowników
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Decyzja o redukcji zatrudnienia o blisko 10 proc. załogi jest wynikiem przejścia z trzyzmianowego systemu pracy na dwuzmianowy. Ma to pozwolić znacząco ograniczyć koszty i lepiej odpowiadać obecnemu zapotrzebowaniu na produkty Mini.

Oficjalne przejście na dwie zmiany nastąpi w październiku. Zgodnie z planem z zakładów będzie wówczas wyjeżdżać około 800 aut dziennie, a nie - jak dotychczas - nieco ponad 1000. Co ciekawe, większość pracowników, którzy otrzymali lub otrzymają wypowiedzenia, nie jest zatrudnionych bezpośrednio przez Mini.

Ich pracodawcą jest podwykonawca Gi Group, który odpowiada za około 900 miejsc pracy w zakładzie. Oznacza to, że w najbliższych miesiącach załoga Gi Group uszczupli się o połowę. Decyzje o tym, kogo zwolnić, są uwarunkowane historią zatrudnienia, wynikami oraz stażem poszczególnych pracowników. Nie wyklucza się również wcześniejszych emerytur lub zachęt do dobrowolnego odejścia w postaci odpraw.

"To trudna decyzja, którą jednak musimy podjąć by dostosować się do zmian zachodzących na rynku i zabezpieczyć środki na rozwój w przyszłości" - mówi cytowany przez portal "Autocar" Bob Shankly odpowiedzialny za zasoby ludzkie w Mini.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej