Mini Moke powraca. Chętni na wyjątkowe buggy muszą się spieszyć

Mini Moke to plażowe buggy, którego początki sięgają 1962 roku. Auto z przerwami było produkowane w różnych zakątkach globu aż do 1993 roku. Teraz powraca w zupełnie nowym wydaniu limitowanym do zaledwie 56 egzemplarzy.

Wygląda jak zabawka i trochę nią jest.Wygląda jak zabawka i trochę nią jest.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze Mini Moke było dziełem sir Aleca Issigonisa, któremu zawdzięczamy m.in. Morrisa Minora i klasyczne Mini. Najnowsze wcielenie nie ma z nimi jednak wiele wspólnego - oczywiście poza nazwą, ogólnymi założeniami konstrukcyjnymi i wyglądem.

Za współczesną odsłonę brytyjskiego buggy odpowiada firma Moke International, która postanowiła wskrzesić kultowy model w liczbie zaledwie 56 egzemplarzy. Każdy z nich będzie wyróżniał się otwartym nadwoziem mocno nawiązującym do oryginału. Pod maską znajdziemy jednak zupełnie nowy, mocniejszy silnik.

Zamiast stosowanej dawniej jednostki o pojemności 848 cm3 i mocy 34 KM zdecydowano się tu na większe 1.1 generujące 64 KM. Zrezygnowano też z 4-biegowej skrzyni manualnej na rzecz nowocześniejszego automatu o takiej samej liczbie przełożeń.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Napęd nadal jednak trafia na przednie koła przymocowane do nadwozia z zastosowaniem kolumn MacPhersona, co także pozwala odróżnić nowe Mini Moke od oryginału. Wyposażenie, jak przystało na plażowe buggy, nie jest przesadnie bogate - na pokładzie znajdziemy kompletny zestaw wskaźników, radio z dwoma głośnikami, podgrzewaną przednią szybę i wodoodporne fotele.

Klienci mogą wybierać spośród 14 lakierów nadwozia. Każdy z 56 egzemplarzy zaplanowanych do produkcji otrzyma indywidualną plakietkę z numerem. Ci, którzy chcą poczuć się wyjątkowo, jeżdżąc po brytyjskich plażach takim wynalazkiem, muszą przygotować 20 tys. funtów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej