MG świętuje trzecie miejsce w BTCC 2012 - MG6 BTCC Edition

MG nie jest już tym samym, czym było kiedyś. Teraz znajduje się w rękach chińskiego SAIC. Chińczycy chcą na nowo wypromować tę markę w Wielkiej Brytanii. W tym celu na początku 2012 roku wrócili do serii wyścigów BTCC, a siedzący za kierownicą specjalnie przygotowanego MG6 GT Jason Plato zajął w tym sezonie 3. miejsce. Aby uczcić ten fakt, MG wprowadza na rynek specjalną edycję modelu MG6.

MG świętuje trzecie miejsce w BTCC 2012 - MG6 BTCC Edition
Arkadiusz Gabrysiak

11.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:04

MG nie jest już tym samym, czym było kiedyś. Teraz znajduje się w rękach chińskiego SAIC. Chińczycy chcą na nowo wypromować tę markę w Wielkiej Brytanii. W tym celu na początku 2012 roku wrócili do serii wyścigów BTCC, a siedzący za kierownicą specjalnie przygotowanego MG6 GT Jason Plato zajął w tym sezonie 3. miejsce. Aby uczcić ten fakt, MG wprowadza na rynek specjalną edycję modelu MG6.

Przypomnijmy, że model MG6 bazuje na chińskim Roewe 550 i, szczerze mówiąc, nie sprzedaje się zbyt dobrze. Chcąc poprawić wyniki sprzedaży i wypromować markę, szefowie MG zdecydowali się na powrót do motosportu. Na początku roku stworzono fabryczny zespół o nazwie MG KX Momentum Racing, w którym główną rolę grały specjalnie przygotowane do serii BTCC modele MG6 GT. Za kierownicą zasiedli Jason Plato (kierowca wyścigowy i prezenter programu Fifth Gear) oraz Andy Neate. Kierowcy zakończyli sezon 2012 na miejscach 3. (Jason Plato) i 16. (Andy Neate).

Obraz

Aby uczcić udany powrót do brytyjskiego motosportu, zaprezentowano specjalną edycję standardowego modelu MG6. Pojazd dostępny jest w dwóch kolorach: Arctic White i Union Blue. Wyróżnia się matowym, czarnym dachem oraz czarnymi progami. W tym samym kolorze są także obudowy lusterek bocznych oraz elementy w dolnej części zderzaków. Na atrapie chłodnicy oraz na progach dostrzeżemy logo BTCC, a na błotnikach zdecydowano się na niewielkie otwory wentylacyjne zaakcentowane barwami KX Momentum Racing. Wisienką na torcie są czarne, 18-calowe felgi aluminiowe.

W środku bez większych zmian, jednak w kabinie zainstalowano sportowe fotele i skórzaną kierownicę. Ponadto lista wyposażenia jest nieco dłuższa niż w przypadku wersji standardowej.

Niestety, nie zdecydowano się na żadne modyfikacje mechaniczne, a więc pod maską znajdziemy standardową, 1,8-litrową, turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 160 KM. Pojazd osiąga pierwsze 100 km/h w 8,4 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 193 km/h. MG6 BTCC Edition można już zamawiać w brytyjskich salonach w cenie 16 995 funtów.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)