Mazda EZ-6 rusza na podbój klasy średniej. Niestety nie u nas

Obecna generacja Mazdy 6 ma za sobą 12 lat rynkowego stażu i kilka liftingów. Fani marki z niecierpliwością wyczekują następcy. Ten właśnie zadebiutował, ale w Europie go nie kupicie.

Mazda EZ-6Mazda EZ-6
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mazda

EZ-6, bo tak nazywa się najnowsze dzieło Mazdy, to pięknie narysowane auto segmentu D, które wygląda jak ewolucja dobrze znanej nam szóstki. Trzeba przyznać, że japońscy styliści stanęli na wysokości zadania. Tym bardziej szkoda, że auto nie będzie dostępne u nas.

Głównym rynkiem zbytu mają być Chiny, gdzie elektromobilność zdecydowanie nabiera rozpędu. Trzeba bowiem zaznaczyć, że EZ-6 jest pełnoprawnym elektrykiem. Mało tego - pod nadwoziem typowym dla Mazdy skrywa technologię zupełnie innego producenta.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Baic Beijing 5 - jest jak hotel, ale nie ten w Europie

Platforma i napęd pochodzą bowiem z modelu Changan Deepal SL03 dostępnego na chińskim rynku już od około dwóch lat. Choć oficjalna specyfikacja EZ-6 pozostaje nieznana, można zakładać, że będzie podobna jak w chińskim dawcy.

Oznacza to 221 KM mocy i akumulator o pojemności 58,1 kWh w bazowym wydaniu oraz 262 KM oraz 80 kWh w wyższej odmianie. Obiecywany zasięg ma wynieść nawet 700 km na jednym ładowaniu.

Na pełną specyfikację oraz ceny musimy jednak jeszcze trochę poczekać. Szkoda tylko, że z europejskiego punktu widzenia i tak nie ma to większego znaczenia. Dobrze jednak wiedzieć, że Mazda nie spoczywa na laurach i szykuje mocne uderzenie na najważniejszym rynku świata.

  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
  • Mazda EZ-6
[1/18] Mazda EZ-6 Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: nowy Mitsubishi Eclipse Cross i Grandis – nadciąga odsiecz
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Nowy rodzaj baterii to dopiero początek. Chińczycy mają spory apetyt
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Test: Chery Tiggo 7 - nowa marka, znana zawartość
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę