Maybach - czy to już koniec?

Już od jakiegoś czasu Daimler ma poważne problemy z utrzymaniem Maybacha. Auto, które bazuje na Mercedesie Klasy S sprzed prawie 15 lat, nie sprzedaje się tak, jak niemiecki koncern by tego oczekiwał. Dieter Zetsche wyznaczył Maybachowi sądny dzień.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Już od jakiegoś czasu Daimler ma poważne problemy z utrzymaniem Maybacha. Auto, które bazuje na Mercedesie Klasy S sprzed prawie 15 lat, nie sprzedaje się tak, jak niemiecki koncern by tego oczekiwał. Dieter Zetsche wyznaczył Maybachowi sądny dzień.

1 lipca ma zostać podjęta decyzja dotycząca przyszłości marki produkującej luksusowe pojazdy. Sprzedaż modeli 57 oraz 62 coraz bardziej spada, w zeszłym roku na zakup tych ekskluzywnych limuzyn zdecydowało się tylko 157 osób.

Najpoważniejszy konkurent Maybacha, Rolls-Royce, którego właścicielem jest BMW, sprzedaje rocznie ponad 2700 pojazdów. W prace nad ogromną limuzyną Daimler zainwestował blisko 700 milionów euro.

Pierwotne plany zakładały sprzedaż na poziomie 1500 aut rocznie, czyli aż 10 razy więcej. Podczas konferencji prasowej Dieter Zetsche, szef Daimlera, poinformował media, że 1 lipca zostanie podjęta decyzja w sprawie Maybacha.

Najczarniejszy scenariusz, czyli zamknięcie marki, jest całkiem prawdopodobny. Na szczęście zdaniem Niemca jest szansa, że Maybach dogada się z Astonem Martinem.

Obie marki miałyby zająć się tworzeniem nowego modelu sprzedawanego pod marką Maybach. W porównaniu z Rolls-Royce'em problemami Maybacha jest są uboga oferta i przestarzałe modele.

Gdyby firma zaoferowała klientom luksusowe coupe bazujące na Mercedesie CL lub nawet SUVa, z pewnością ucierpiałby wizerunek marki, jednak byłaby to szansa na zwiększenie przychodów.

Najrozsądniejsze wydaje się jednak wyprodukowanie nowej limuzyny ze znaczkiem Maybacha. Który oligarcha lub szejk chciałby jeździć liniowcem za kilka milionów euro, z tym samym znaczkiem na masce, z którym w jego okolicy jeżdżą leasingowe SUV-y?

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne dają radę latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić