Maserati przygotowuje SUV-a i dwa sportowe sedany

W Sieci pojawiło się mnóstwo informacji o nowych projektach ze stajni Maserati. Włoski producent ekskluzywnych aut przygotowuje obecnie SUV-a oraz dwa sportowe sedany, które mają wykorzystywać technologię Chryslera. Czyżby Maserati podążało ścieżką wyznaczoną przez Porsche?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W Sieci pojawiło się mnóstwo informacji o nowych projektach ze stajni Maserati. Włoski producent ekskluzywnych aut przygotowuje obecnie SUV-a oraz dwa sportowe sedany, które mają wykorzystywać technologię Chryslera. Czyżby Maserati podążało ścieżką wyznaczoną przez Porsche?

Ta wiadomość jest pierwszą oznaką większych planów koncernu Fiata, niewykorzystujących Chryslera w formie rozliczania się ze zobowiązań nałożonych przez rząd Stanów Zjednoczonych, a do własnych interesów. Wygląda więc na to, że wszystko idzie zgodnie z zamierzeniami.

Według najnowszych informacji Maserati przygotowuje aktualnie trzy nowe modele, z których pierwszy zostanie zaprezentowany już podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Niezależny concept car Maserati Kuba
Niezależny concept car Maserati Kuba

Mowa o SUV-ie, który miałby rywalizować z Porsche Cayenne. Z biznesowego punktu widzenia to świetne posunięcie, które może za kilka lat sprawić, że Maserati będzie zarabiało krocie. Obroty Porsche wynoszą obecnie blisko 8 miliardów euro, a sprzedaż aut z Zuffenhausen w stosunku do wyników sprzed 10 lat wzrosła niemal trzykrotnie!

SUV Maserati miałby bazować na płycie podłogowej Jeepa Grand Cherokee poprzedniej generacji, który z kolei ma wiele wspólnego z Mercedesem ML. Według jednego ze źródeł pod maskę auta trafi jednostka V8 o pojemności 4,7 litra produkcji Ferrari. Taki silnik mógłby produkować nawet 450 KM.

Inne źródła podają natomiast, że Maserati zdecyduje się ściągnąć jednostkę napędową ze Stanów Zjednoczonych. Mowa o silniku HEMI z Grand Cherokee SRT-8. Mielibyśmy więc 6,4 litra o mocy 470 KM. Mniej finezji, ale więcej bulgotu.

Jednostka V8 6.4 HEMI z Jeepa Grand Cherokee SRT-8
Jednostka V8 6.4 HEMI z Jeepa Grand Cherokee SRT-8

Pojawiły się także informacje o jednostce wysokoprężnej. Podobno pod maskę SUV-a mógłby trafić trzylitrowy turbodiesel produkcji VW Motori, firmy, w której Fiat dzieli udziały z General Motors. Jednostka o mocy około 300 KM miałaby być dostępna dla rynku europejskiego.

Po oficjalnej premierze wersji koncepcyjnej na tegorocznym salonie we Frankfurcie auto prawdopodobnie pojawi się w salonach z początkiem 2013 roku.

Poza luksusowym SUV-em Maserati szykuje także dwa sportowe sedany, które mają zastąpić wysłużony już model Quattroporte. W planach jest produkcja mniejszego auta, które miałby konkurować z BMW Serii 5, oraz większej limuzyny rywalizującej z Serią 7 czy Mercedesem Klasy S.

Auta będą wykorzystywały technologię znaną z Chryslera 300 czy Dodgea Chargera. Pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce Officine Automobilistiche Grugliasco (OAG), czyli byłym zakładzie Carrozzeria Bertone, który w 2009 roku przejął Fiat.

Maserati Quattroporte Sport GT-S
Maserati Quattroporte Sport GT-S

Mniejszy następca Quattroporte będzie stylizowany na klasyczne Maserati z wielkim chromowanym grillem, silnikiem zamontowanym z przodu oraz napędem na tylną oś. Pod maskę trafi najprawdopodobniej silnik bazujący na V6 Chryslera o pojemności 3,6 litra.

W ty przypadku jednostka zostanie zmniejszona do pojemności 3,0 litra, jednak dzięki technologii MultiAir oraz dwom turbosprężarkom silnik ma produkować nawet 400 KM. Mówi się także o wspomnianym wcześniej turbodieslu o mocy 300 KM. Ceny Baby-Quattroporte mają kształtować się już na poziomie 55- 77 tys. euro, czyli niewiele jak na Maserati.

Drugi sportowy sedan będzie już znacznie większy. 5170 mm długości, napęd na cztery koła, a pod maską jednostka Ferrari o pojemności 4,7 litra i mocy 475 KM sprzęgnięta z ośmiobiegową skrzynią ZF.

Maserati Quattroporte
Maserati Quattroporte

Za stylistykę wszystkich trzech aut ma odpowiadać oddział Maserati Styling Center w Turynie, którym dowodzą Marco Tencone oraz Lorenzo Ramaciotti.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy sportowe sedany mają zadebiutować na rynku. Jeśli wszystko pójdzie z planem, Maserati naprawdę może zagrozić pozycji Porsche, zwłaszcza ze swoim mniejszym autem, które biorąc pod uwagę cenę około 250 000 zł, będzie miało szansę zyskać popularność również w Polsce.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są