Luksusowy kabriolet Mercedesa w edycji specjalnej. Lata lecą, a on ma się dobrze

Obecna generacja Mercedesa SL zadebiutowała w 2013 roku. Jest to więc już dość stare auto jak na ten segment. Póki co jednak Niemcy nie przygotowali następcy. Na pocieszenie mamy natomiast nową edycję specjalną.

Mimo, że konstrukcja ma już swoje lata, na następcę musimy jeszcze poczekać.Mimo, że konstrukcja ma już swoje lata, na następcę musimy jeszcze poczekać.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

SL już w wersji seryjnej należy do dość ekskluzywnych samochodów. Nie przeszkodziło to jednak Mercedesowi w stworzeniu jeszcze bardziej ekskluzywnego wydania o nazwie Grand Edition. Będzie ono występować wyłącznie w parze z wersją SL450 oraz SL550. Jakie niespodzianki czekają nas w limitowanym SL-u?

Przede wszystkim nowe, 10-ramienne kute felgi AMG o średnicy 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Dzięki zastosowaniu nieco obniżonego zawieszenia, obręcze szczelnie wypełniają nadkola i dobrze komponują się z ciemną kolorystyką nadwozia. Jak przystało na edycję specjalną, nie brakuje też dyskretnych oznaczeń "Grand Edition" umieszczonych m.in. na bocznych wlotach powietrza.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

A co dzieje się we wnętrzu? Kabina została wykończona luksusową skórą Nappa oraz drewnem. Ten nieco niemodny już dziś materiał pasuje do charakteru komfortowego kabrioletu. Pikowane fotele są dwukolorowe. Stanowią delikatne urozmaicenie na tle przeważającej czerni kokpitu. Mimo upływu lat, wnętrze i nadwozie wyglądają bardzo elegancko i nadal mogą się podobać.

Na razie nie wiadomo, ile powstanie sztuk edycji specjalnej, ani ile trzeba będzie za nie zapłacić. Pewnym jest jednak, że na horyzoncie powoli wyłania się następca, choć ujrzymy go nie wcześniej niż w 2021 roku. Do tego czasu fani luksusowych kabrioletów Mercedesa muszą zadowolić się obecnym wydaniem modelu SL.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/9] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł