Luksusowy Chrysler - model 300 w odmianie Luxury Series
Chrysler próbuje dodać uroku swojej flagowej limuzynie. Postanowił więc wykorzystać w modelu 300 więcej ekskluzywnych akcentów, dzięki czemu ma on być najbardziej luksusowym Chryslerem w historii.
28.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:47
Chrysler próbuje dodać uroku swojej flagowej limuzynie. Postanowił więc wykorzystać w modelu 300 więcej ekskluzywnych akcentów, dzięki czemu ma on być najbardziej luksusowym Chryslerem w historii.
Co otrzymają klienci, którzy zapragną luksusowej, amerykańskiej limuzyny? Uwagę przykuwają wszechobecna skóra i prawdziwe drewno we wnętrzu samochodu. Chrysler zdecydował się na połączenie jasnej i brązowej skóry. Tym szlachetnym materiałem obszyto deskę rozdzielczą, konsolę centralną, boczki drzwi, podłokietnik i oczywiście kierownicę.
Z ciekawszych elementów wyposażenia warto wymienić: system multimedialny z 8,4-calowym ekranem dotykowym i nawigacją satelitarną, elektryczną regulację pozycji kierownicy i pedałów, wentylowane i podgrzewane fotele przedniego i tylnego rzędu oraz podgrzewane/chłodzone miejsca na napoje.
Z zewnątrz dostrzeżemy chromowaną obwódkę atrapy chłodnicy oraz masę chromowanych akcentów. W przypadku wersji z napędem na 4 koła klienci otrzymują 19-calowe felgi aluminiowe w standardzie. Tym, którzy zadowolą się napędem tylko na oś tylną, Chrysler oferuje 20-calowe obręcze aluminiowe..
Edycja Luxury Series dotyczy dwóch opcji silnikowych modelu 300 i pojawi się w amerykańskich salonach w lutym 2012 roku. Ceny są następujące:
- Chrysler 300 Luxury Series (3,6-litrowy silnik V6, 292 KM, RWD) - 40 145 dol.;
- Chrysler 300 Luxury Series (3,6-litrowy silnik V6, 292 KM, AWD) - 42 495 dol.;
- Chrysler 300C Luxury Series (5,7-litrowy silnik HEMI V8, 363 KM, RWD) - 42 895 dol.;
- Chrysler 300C Luxury Series (5,7-litrowy silnik HEMI V8, 363 KM, AWD) - 45 245 dol.
Chrysler zapewnia, że ta wersja jest ekskluzywna i wyjątkowa, jednak nie jest tak do końca. Przypominamy, że europejski bliźniak Chryslera 300,Lancia Thema, takie wnętrze ma w standardzie (odsyłam do naszego wcześniejszego wpisu).
Lancia Thema dostępna jest w Polsce od 183 100 zł. Tyle kosztuje wersja Gold z 3,6-litrowym silnikiem V6 o mocy 292 KM. Za najbogatszą wersję Executive z tym samym motorem trzeba zapłacić już 212 100 zł. Niestety, w polskiej ofercie próżno szukać mocniejszych wariantów z silnikami HEMI V8 pod maską.
Dostępny jest jednak 3,0-litrowy silnik wysokoprężny w układzie V6, który w zależności od konfiguracji generuje 190 KM lub 239 KM. Wersja Executive z jednostką napędową o mocy 239 KM to już wydatek rzędu 222 600 zł.
Źródło: Carscoop