Lincoln Navigator
Lincoln Navigator to elegancki, osobowy SUV terenowy wyższej klasy z nadwoziem typu kombi i symbol amerykańskiego snu. Charakterystyczny pomruk silnika przysparza mu fanów od czasu prezentacji pierwszego egzemplarza z pneumatycznym zawieszeniem z układem automatycznego poziomowania w 1997 roku przez Ford Motor Company.
Lincoln Navigator – opis
Lincoln Navigator ma naprawdę niezły silnik o maksymalnej mocy 300 koni mechanicznych (221 kW), 8 cylindrach i pojemności 5,4 cm3. Napęd na cztery koła (oraz napęd tylny) sprawia, że terenówka jest idealnym pojazdem również w trakcie poruszania się po nieutwardzonym terenie. Przy tak dużej masie Lincoln Navigator ma dobre przyspieszenie, a w czasie poniżej 10 sekund rozpędzi się do setki. Spalanie w Lincolnie Navigatorze kształtuje się średnio pomiędzy 20 a 35 litrów benzyny na 100 km bądź około 20 litrów LPG.
Ta pięciodrzwiowa terenówka posiada trzy rzędy siedzeń i nawet do ośmiu miejsc siedzących. Lincoln Navigator doskonale sprawdzi się więc jako obszerny i bezpieczny samochód rodzinny. Nieco plastikowe wykończenie wnętrza to zdecydowany plus podczas przewożenia dzieci lub zwierząt, utrzymanie Lincolna Navigatora w czystości nie nastręcza bowiem większych trudności. Auto ma opinię niskoawaryjnego.
Zalety i wady Lincolna Navigatora
Lincoln Navigator jest niezwykle przestrzennym samochodem, zarówno jeśli chodzi o komfort kierowcy, jak i pasażerów. Na plus zdecydowanie należy zaliczyć doskonałą wprost widoczność, co sprawdza się szczególnie w przypadku podróży za miasto. Chwalony jest ponadto mocny silnik Lincolna Navigatora. Na letnie upały polecamy wersję z ochładzanymi siedzeniami. Lincoln Navigator świetnie nadaje się do przewożenia dużej ilości bagażu – dysponuje składanymi rzędami siedzeń (także elektrycznie). Można nim także przewozić przyczepkę z kilkutonowym obciążeniem, a nawet z łodzią.
Użytkownicy SUV-a Lincoln Navigator mogą narzekać na wysokie spalanie (zwłaszcza w miejskich korkach) i spore koszty utrzymania samochodu. Marzeniem byłby w tym momencie silnik diesla w tej terenówce. Dodatkowo dopracowania wymaga układ jezdny Lincolna Navigatora oraz sposób wyciszenia auta: problemy są słyszalne zwłaszcza przy prędkości przekraczającej 120 km/h. Olbrzymie wymiary samochodu, brak kamery cofania oraz nie zawsze prawidłowo funkcjonujące czujniki parkowania nie ułatwiają natomiast jego parkowania w plątaninie wąskich uliczek czy na osiedlowych parkingach.