"LED-y" z marketu to kiepski pomysł. Równie dobrze możesz jeździć bez nich

Od kiedy światła do jazdy dziennej stały się obowiązkowe w fabrycznie nowych autach, rynek został zalany zestawami do starszych pojazdów. Przeróbka jest raczej dyskusyjna, a film umieszczony w Internecie potwierdza opinie kierowców – aut z takim wynalazkiem nie widać w zimowej szarówce.

Różnice widać gołym okiemRóżnice widać gołym okiem
Źródło zdjęć: © YouTube/Bagiet Majster/ https://www.youtube.com/channel/UCL8YiyT5WDJUW2u0EqCp1pA
Mateusz Lubczański

LED-y niedługo wyprą z rynku oświetlenie ksenonowe, a chęć nadążania za trendami dotyczy również kierowców starszych aut. By unowocześnić swoje pojazdy, montują oni "paski LED-owe" dostępne w supermarketach, które – delikatnie mówiąc – nie spełniają swojego zadania. Mieć włączone światła do jazdy dziennej a być widocznym to dwie różne sprawy, co udowadnia użytkownik Bagiet Majster w swoim filmie na YouTube.

Janusz na LEDach - widoczność i zagrożenie

Pomimo działającego "oświetlenia" kierowca z naprzeciwka pojawia się znikąd. Zapominamy o jednej ważnej zasadzie – światła do jazdy dziennej, niezależnie czy standardowe, czy też opcjonalne, służą do jazdy wyłącznie w dzień podczas dobrej przejrzystości powietrza!

O tym jakie zestawy opcjonalnego oświetlenia są dopuszczone do ruchu, informowała dokładnie policja. Muszą one spełniać jeden z podanych warunków: mają znak homologacji międzynarodowej („E” lub „e”), oznakowane są cechami producenta pojazdu do jakiego trafią lub oznakowane są zgodnie z przepisami o systemie zgodności i akredytacji. Dokładny sposób montażu również został opisany.

Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED
Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED © Wydział doskonalenia zawodowego KSP

Przy montażu dwóch lamp do jazdy dziennej w kolorze białym, należy zwrócić szczególną uwagę na ich umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Muszą też wyłączać się, gdy uruchomione zostaną światła mijania lub drogowe.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne