"LED-y" z marketu to kiepski pomysł. Równie dobrze możesz jeździć bez nich

Od kiedy światła do jazdy dziennej stały się obowiązkowe w fabrycznie nowych autach, rynek został zalany zestawami do starszych pojazdów. Przeróbka jest raczej dyskusyjna, a film umieszczony w Internecie potwierdza opinie kierowców – aut z takim wynalazkiem nie widać w zimowej szarówce.

Różnice widać gołym okiemRóżnice widać gołym okiem
Źródło zdjęć: © YouTube/Bagiet Majster/ https://www.youtube.com/channel/UCL8YiyT5WDJUW2u0EqCp1pA
Mateusz Lubczański
35

LED-y niedługo wyprą z rynku oświetlenie ksenonowe, a chęć nadążania za trendami dotyczy również kierowców starszych aut. By unowocześnić swoje pojazdy, montują oni "paski LED-owe" dostępne w supermarketach, które – delikatnie mówiąc – nie spełniają swojego zadania. Mieć włączone światła do jazdy dziennej a być widocznym to dwie różne sprawy, co udowadnia użytkownik Bagiet Majster w swoim filmie na YouTube.

Janusz na LEDach - widoczność i zagrożenie

Pomimo działającego "oświetlenia" kierowca z naprzeciwka pojawia się znikąd. Zapominamy o jednej ważnej zasadzie – światła do jazdy dziennej, niezależnie czy standardowe, czy też opcjonalne, służą do jazdy wyłącznie w dzień podczas dobrej przejrzystości powietrza!

O tym jakie zestawy opcjonalnego oświetlenia są dopuszczone do ruchu, informowała dokładnie policja. Muszą one spełniać jeden z podanych warunków: mają znak homologacji międzynarodowej („E” lub „e”), oznakowane są cechami producenta pojazdu do jakiego trafią lub oznakowane są zgodnie z przepisami o systemie zgodności i akredytacji. Dokładny sposób montażu również został opisany.

Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED
Prawidłowy montaż opcjonalnego oświetlenia LED © Wydział doskonalenia zawodowego KSP

Przy montażu dwóch lamp do jazdy dziennej w kolorze białym, należy zwrócić szczególną uwagę na ich umieszczenie z przodu, nie dalej niż 400 mm od bocznego obrysu pojazdu. Wzajemna odległość nie może być mniejsza niż 600 mm. Powinny być umieszczone na wysokości od 250 do 1500 mm. Muszą też wyłączać się, gdy uruchomione zostaną światła mijania lub drogowe.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Robert Kubica zwycięża w 24h Le Mans. "Piekarze" też triumfują
Robert Kubica zwycięża w 24h Le Mans. "Piekarze" też triumfują
Po nocy w Le Mans Polacy na czele. Śmiechowski prowadzi w LMP2, a Kubica walczy w generalce
Po nocy w Le Mans Polacy na czele. Śmiechowski prowadzi w LMP2, a Kubica walczy w generalce
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Wystartował wyścig w Le Mans. Porsche i Polacy zaczęli wzorowo
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Alfa Romeo i Maserati chcą razem tworzyć auta - jest plan ratunkowy dla obu marek
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Będzie drożej. Mamy prognozy cen paliw
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Nowe Renault 4 wycenione w Polsce. Do wyboru dwie wersje napędu
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kod 01 na prawie jazdy. Sprawdź, jeśli jeździsz w soczewkach lub okularach
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Kary dla kierowców w górę. Zapomnisz i zapłacisz ponad 9600 zł
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Nowe znaki w Polsce. Lepiej wiedzieć, co nakazują
Niemcy stronią od nowego paliwa. Polacy tankują, bo muszą
Niemcy stronią od nowego paliwa. Polacy tankują, bo muszą
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Oto najmocniejszy Opel w gamie. Tak, jest elektryczny
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.
Nawet 500 zł miesięcznie za stare auto. Opłata wchodzi w 2026 r.