Kwalifikacje GP Brazylii: Nuda, nuda i jeszcze raz Vettel

Tor Interlagos jest bez wątpienia jednym z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych obiektów w kalendarzu Formuły 1. To tutaj w 2008 roku rozegrały się dramatyczne sceny, które przeważyły o tytule mistrzowskim. W tym roku mistrza już mamy, a na brazylijskim torze odbędzie się walka o tytuł wicemistrza.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Bartosz Pokrzywiński

Tor Interlagos jest bez wątpienia jednym z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych obiektów w kalendarzu Formuły 1. To tutaj w 2008 roku rozegrały się dramatyczne sceny, które przeważyły o tytule mistrzowskim. W tym roku mistrza już mamy, a na brazylijskim torze odbędzie się walka o tytuł wicemistrza.

4309 m, tyle dokładnie mierzy tor Interlagos, który kierowcy pokonują w kierunku przeciwnym do ruchów wskazówek zegara. Długa prosta zakończona wolnym lewym zakrętem, po którym występują słynne S-ki Senny, to idealne miejsce do wyprzedzania. Czy jutro będziemy tam świadkami emocji na najwyższym poziomie?

Pierwsza cześć sesji kwalifikacyjnej była odrobinę nerwowa. Każdy kierowca z czołówki chciał jak najszybciej wyjechać na tor i pokonać dobre okrążenie na twardych oponach. Co chwile można było usłyszeć informacje o nadchodzących gęstych chmurach, które miały przynieść opady deszczu. Pomimo tego, że Rubens Barrichello wykręcił 11. czas, jego kolega z zespołu, Pastor Maldonado, który wyjechał na tor na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki, nie dostał się do Q3 i dołączył do 3 par kierowców HRT, Virgin oraz Lotus.

Po przerwie nadal było sucho. Wprawdzie po raz kolejny mówiono o zbliżającej się mżawce, jednak przez całe 15 minut na tor nie spadła ani kropla deszczu. Po raz kolejny jednak kierowcy profilaktycznie starali się jak najwcześniej pokonać szybkie okrążenie. 7 minut przed końcem Q2 cała stawka zjechała do boksów. Po 2 minutach ciszy kibice ponownie usłyszeli dźwięk wyjących V8, kiedy kierowcy jeszcze raz spróbowali swoich sił na torze.

Do finałowej części czasówki dostały się pary Red Bulla, McLarena, Ferrari, Mercedesa oraz Adrian Sutil z Force India i Bruno Senna broniący resztek honoru Renault. W Q3 także nikt nigdzie nie widział zapowiadanego deszczu. Oczy wszystkich zwrócone były bowiem w stronę granatowych bolidów zespołu z Milton Keynes. Zarówno Sebastian Vettel jak i Mark Webber potwierdzili, że dysponują najszybszymi autami w stawce i po 1. serii przejazdów to oni zajmowali czołowe pozycje.

Tak też zostało po ostatniej serii przejazdów, Sebastian Vettel jako jedyny kierowca zszedł poniżej 1 minuty i 12 sekund. Tuż za nim uplasował się Mark Webber, z 2. linii wystartują jutro Button i Hamilton, a dalej Alonso, Rosberg, Massa, Sutil, Senna i Schumacher, który jako jedyny z kierowców nie wyjechał w Q3 na tor.

Meteorolodzy nadal zapowiadają, że czeka nas jutro deszczowy wyścig. Jeśli to się potwierdzi, możemy być świadkami ciekawych zdarzeń na torze. To były kolejne nudne i monotonne kwalifikacje, oby jutro było ciekawiej.

Pozycja  KierowcaZespółCzas
  1.  Sebastian VettelRed Bull1:11.918
  2.  Mark WebberRed Bull1:12.099
  3.  Jenson ButtonMcLaren1:12.283
  4.  Lewis HamiltonMcLaren1:12.480
  5.  Fernando AlonsoFerrari1:12.591
  6.  Nico RosbergMercedes1:13.050
  7.  Felipe MassaFerrari1:13.068
  8.  Adrian SutilForce India1:13.298
  9.  Bruno SennaRenault1:13.761
  10.  Michael SchumacherMercedes-:--.---
  11.  Paul di RestaForce India1:13.584
  12.  Rubens BarrichelloWilliams1:13.801
  13.  Jaime AlguersuariToro Rosso1:13.804
  14.  Sebastien BuemiToro Rosso1:13.919
  15.  Witalij PietrowRenault1:14.053
  16.  Kamui KobayashiSauber1:14.129
  17.  Sergio PerezSauber1:14.182
  18.  Pastor MaldonadoWilliams1:14.625
  19.  Heikki KovalainenLotus1:15.068
  20.  Jarno TrulliLotus1:15.358
  21.  Vitantonio LiuzziHRT1:16.631
  22.  Daniele RicciardoHRT1:16.890
  23.  Jerome D'AmbrosioVirgin Racing1:17.019
  24.  Timo GlockVirgin Racing1:17.060
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
W Zakopanym za parkowanie zapłacisz w weekend. No i te pomarańczowe koperty!
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Śmierć małego miasta przez powietrze. Wiadomo, jak przyczyniają się do tego auta
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Tak sprzedają się chińskie auta w Polsce. Jedna marka wyraźnie na czele
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Kanclerz Niemiec apeluje do UE. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Renault wyprzedaje prototypy i koncepty. To niezła gratka dla kolekcjonerów
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Verstappen wygrywa w Katarze i podtrzymuje swoją szansę na tytuł
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Polonez ze znikomym przebiegiem na sprzedaż. Cena? Lepiej usiądź
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Niemcy nie rezygnują z dużych diesli. Uwielbiany silnik wraca do oferty
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Renault Espace V (2015-2023) – opinie i typowe usterki
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Ostrzejszy bat na kierowców. Piraci stracą prawo jazdy jeszcze łatwiej niż do tej pory. Prezydent podpisał zmiany
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Wyższy limit prędkości. Prezydent podpisał. Docenią to mieszkańcy wsi
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
Kierowcy elektryków utrzymają przywileje. Karol Nawrocki podpisał ustawę. Jest nowa data końcowa
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟