Kwalifikacje GP Brazylii: Nuda, nuda i jeszcze raz Vettel

Kwalifikacje GP Brazylii: Nuda, nuda i jeszcze raz Vettel

Kwalifikacje GP Brazylii: Nuda, nuda i jeszcze raz Vettel
Bartosz Pokrzywiński
26.11.2011 18:00, aktualizacja: 18.04.2023 13:31

Tor Interlagos jest bez wątpienia jednym z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych obiektów w kalendarzu Formuły 1. To tutaj w 2008 roku rozegrały się dramatyczne sceny, które przeważyły o tytule mistrzowskim. W tym roku mistrza już mamy, a na brazylijskim torze odbędzie się walka o tytuł wicemistrza.

Tor Interlagos jest bez wątpienia jednym z najbardziej charakterystycznych i najważniejszych obiektów w kalendarzu Formuły 1. To tutaj w 2008 roku rozegrały się dramatyczne sceny, które przeważyły o tytule mistrzowskim. W tym roku mistrza już mamy, a na brazylijskim torze odbędzie się walka o tytuł wicemistrza.

4309 m, tyle dokładnie mierzy tor Interlagos, który kierowcy pokonują w kierunku przeciwnym do ruchów wskazówek zegara. Długa prosta zakończona wolnym lewym zakrętem, po którym występują słynne S-ki Senny, to idealne miejsce do wyprzedzania. Czy jutro będziemy tam świadkami emocji na najwyższym poziomie?

Pierwsza cześć sesji kwalifikacyjnej była odrobinę nerwowa. Każdy kierowca z czołówki chciał jak najszybciej wyjechać na tor i pokonać dobre okrążenie na twardych oponach. Co chwile można było usłyszeć informacje o nadchodzących gęstych chmurach, które miały przynieść opady deszczu. Pomimo tego, że Rubens Barrichello wykręcił 11. czas, jego kolega z zespołu, Pastor Maldonado, który wyjechał na tor na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki, nie dostał się do Q3 i dołączył do 3 par kierowców HRT, Virgin oraz Lotus.

Po przerwie nadal było sucho. Wprawdzie po raz kolejny mówiono o zbliżającej się mżawce, jednak przez całe 15 minut na tor nie spadła ani kropla deszczu. Po raz kolejny jednak kierowcy profilaktycznie starali się jak najwcześniej pokonać szybkie okrążenie. 7 minut przed końcem Q2 cała stawka zjechała do boksów. Po 2 minutach ciszy kibice ponownie usłyszeli dźwięk wyjących V8, kiedy kierowcy jeszcze raz spróbowali swoich sił na torze.

Do finałowej części czasówki dostały się pary Red Bulla, McLarena, Ferrari, Mercedesa oraz Adrian Sutil z Force India i Bruno Senna broniący resztek honoru Renault. W Q3 także nikt nigdzie nie widział zapowiadanego deszczu. Oczy wszystkich zwrócone były bowiem w stronę granatowych bolidów zespołu z Milton Keynes. Zarówno Sebastian Vettel jak i Mark Webber potwierdzili, że dysponują najszybszymi autami w stawce i po 1. serii przejazdów to oni zajmowali czołowe pozycje.

Tak też zostało po ostatniej serii przejazdów, Sebastian Vettel jako jedyny kierowca zszedł poniżej 1 minuty i 12 sekund. Tuż za nim uplasował się Mark Webber, z 2. linii wystartują jutro Button i Hamilton, a dalej Alonso, Rosberg, Massa, Sutil, Senna i Schumacher, który jako jedyny z kierowców nie wyjechał w Q3 na tor.

Meteorolodzy nadal zapowiadają, że czeka nas jutro deszczowy wyścig. Jeśli to się potwierdzi, możemy być świadkami ciekawych zdarzeń na torze. To były kolejne nudne i monotonne kwalifikacje, oby jutro było ciekawiej.

Pozycja  KierowcaZespółCzas
  1.  Sebastian VettelRed Bull1:11.918
  2.  Mark WebberRed Bull1:12.099
  3.  Jenson ButtonMcLaren1:12.283
  4.  Lewis HamiltonMcLaren1:12.480
  5.  Fernando AlonsoFerrari1:12.591
  6.  Nico RosbergMercedes1:13.050
  7.  Felipe MassaFerrari1:13.068
  8.  Adrian SutilForce India1:13.298
  9.  Bruno SennaRenault1:13.761
  10.  Michael SchumacherMercedes-:--.---
  11.  Paul di RestaForce India1:13.584
  12.  Rubens BarrichelloWilliams1:13.801
  13.  Jaime AlguersuariToro Rosso1:13.804
  14.  Sebastien BuemiToro Rosso1:13.919
  15.  Witalij PietrowRenault1:14.053
  16.  Kamui KobayashiSauber1:14.129
  17.  Sergio PerezSauber1:14.182
  18.  Pastor MaldonadoWilliams1:14.625
  19.  Heikki KovalainenLotus1:15.068
  20.  Jarno TrulliLotus1:15.358
  21.  Vitantonio LiuzziHRT1:16.631
  22.  Daniele RicciardoHRT1:16.890
  23.  Jerome D'AmbrosioVirgin Racing1:17.019
  24.  Timo GlockVirgin Racing1:17.060
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)