Krótkodystansowy król - Plymouth Barracuda | Kontynentalne klasyki
Plymouth Barracuda to dziesięcioletni rozdział w historii amerykańskiej motoryzacji, który został zapisany złotymi zgłoskami. Niemal 400 tysięcy sprzedanych sztuk przez dekadę mówi samo za siebie.
26.10.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:55
Narodziny Barracudy
Pierwsza generacja trwała przez trzy lata. Właściwie można powiedzieć, że wówczas Barracuda była samochodem jedynym w swoim rodzaju. Wyjechała z fabryki kilkanaście dni przed Mustangiem, zatem okrzyknięto ją pierwszym pony carem w Stanach. Barracuda miała unikatowe nadwozie typu fastback z największą tylną szybą w historii – mierzyła ona aż 1,3 m!
Metamorfozy kolejnych generacji
Trzecia i ostatnia generacja to lata 1970-1974. Barracuda oparta do tej pory na platformie A-Body przeniosła się na B-Body, co znacznie zmieniło jej wygląd. Co więcej, porzucono oryginalne nadwozie typu fastback! Usportowione wersje zostały natomiast nazwane 'Cuda.
Kilka słów o sercu
Chrysler od początku stawiał na moc, dlatego w sportowych wersjach ‘Cuda miała pod maską drzemiące setki koni mechanicznych (250-400), dzięki czemu osiągi samochodu były oszałamiające. Czterysta metrów przejechane w niespełna 14 sekund to jeden z najlepszych rezultatów w tamtej dekadzie!
1969 Plymouth barracuda
Ciekawostki
Źródło: Plymouthbarracuda.net • Wikipedia • Allpar • Carfolio