Premiera Koenigsegga w Polsce (fot. Mateusz Żuchowski)

Koenigsegg oficjalnie w Polsce. Szwedzkie mega-auta zawitają na naszych drogach

Mateusz Żuchowski

Polski rynek motoryzacyjny właśnie wszedł na poziom stratosfery. Nad Wisłą oficjalnie zawitała szwedzka marka Koenigsegg, producent jednych z najbardziej niesamowitych i najdroższych samochodów na świecie. Przedstawiciele potwierdzają, że pierwsze egzemplarze dla polskich klientów już czekają na wybudowanie.

Mimo stosunkowo krótkiej historii i skomplikowanej nazwy, marki Koenigsegg nie trzeba przedstawiać fanom motoryzacji. Założona w roku 1996 przez szwedzkiego wynalazcę-wizjonera Christiana von Koenigsegga firma w ostatnich latach z niewielkiej, ekscentrycznej manufaktury przerodziła się w jednego z najbardziej zaawansowanych i imponujących producentów samochodów na świecie.

Obecnie w gamie firmy znajdują się trzy modele (Gemera, Jesko i Regera). Ich osiągi są wręcz niewyobrażalne: moc maksymalna sięga od 1280 do 1700 KM, a specjalny model Jesko Absolut ma być pierwszym samochodem drogowym, którego prędkość maksymalna wyniesie ponad 500 km/h.

Koenigsegg wykorzystuje przy tym przełomowe, opracowane przez siebie rozwiązania techniczne, z których dopiero uczą się (i chcą korzystać) nieporównywalnie więksi i bardziej znani gracze na rynku motoryzacyjnym. Nie ma wątpliwości – pod względem innowacyjności czy osiągów Koenigsegg obecnie jest na pozycji, z którą nie może się równać nawet Bugatti.

Na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza Koenigsegg wyprodukował około 180 tak wyjątkowych samochodów, ale w ostatnich latach skala produkcji znacznie wzrosła. Produkcja obecnie oferowanych modeli będzie wynosiła odpowiednio 80 (Regera), 125 (Jesko) i 300 (Gemera) aut.

Jak już możemy oficjalnie potwierdzić, kilka z nich trafi do Polski. Debiut oficjalnego przedstawicielstwa Koenigsegga nad Wisłą (a właściwie – w Katowicach) jest zasługą działającej z powodzeniem już od wielu lat Grupy Pietrzak. Szwedzka marka dołącza do portfolio śląskiej firmy, która jest już importerem takich marek jak Ferrari, Maserati i Alpine.

Premiera Koenigsegga w Katowicach (fot. Mateusz Żuchowski)
Premiera Koenigsegga w Katowicach (fot. Mateusz Żuchowski)

Katowicki salon Koenigsegga będzie pierwszym w tej części Europy, ale właściciele liczą na dalszą ekspansję.

– Decyzję o ubieganiu się o autoryzację podjęliśmy ze względu na rosnące zainteresowanie marką na naszym rodzimym rynku. Posiadamy duże doświadczenie w pracy z markami luksusowymi i superluksusowymi, a nasza lokalizacja stanowi doskonałą podstawę do dalszej ekspansji Koenigsegga w tej części kontynentu – powiedział Jakub Pietrzak, współwłaściciel Koenigsegg Katowice.

Koenigsegg w Polsce: kiedy salon, jakie ceny?

Na uroczysty debiut szwedzkiej marki w Polsce do Katowic przybyło aż pięć modeli: One:1, Agera, Jesko, Jesko Absolut oraz Gemera. Samochody zostały zaprezentowane w prowadzonej przez Grupę Pietrzak galerii La Squadra. Jak potwierdza nam Marketing Manager Koenigsegg Katowice, Karolina Szulęcka, samodzielny punkt sprzedaży samochodów tej marki ma być gotowy obok już istniejących salonów grupy przy ulicy Bocheńskiego jeszcze w tym roku.

Katowicki salon ma już gotowy także cennik dla polskich klientów. Cena najpopularniejszego modelu marki, czyli czteroosobowej Gemery z hybrydowym napędem o mocy 1700 KM, rozpoczyna się od wartości 1 380 000 euro netto. Po uwzględnieniu podatków realna cena będzie się więc zbliżała do 10 milionów złotych. Pozostałe modele marki, przy odpowiedniej konfiguracji, potrafią kosztować wielokrotność tej sumy.

Za astronomicznymi osiągami muszą iść także astronomiczne ceny. Te jednak nie odstraszają polskich klientów. Karolina Szulęcka potwierdza, że w Polsce złożono już zamówienia na kilka samochodów, a pierwsze z nich mają dotrzeć na nasze drogi już w przyszłym roku.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/5] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Niemcy nie chcą unijnego zakazu. Friedrich Merz mówi wprost
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Silnik przejedzie 300 tys. km. Rób inaczej niż każe instrukcja
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli
Kierowcy myślą, że można. Wielka akcja policji do niedzieli
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Lexus wie, jak ułatwić życie. Ładowanie elektryka to już nie powieść Kafki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Škoda Fabia 130 Sport debiutuje jako najszybszy hatchback w historii marki
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz
Nie będzie strefy czystego transportu. Miasto ominęło nakaz
Kupisz auto po pijanym kierowcy. Wystarczy klik
Kupisz auto po pijanym kierowcy. Wystarczy klik
Kompaktowe kombi mają się dobrze. Nowa Kia doczeka się takiego nadwozia
Kompaktowe kombi mają się dobrze. Nowa Kia doczeka się takiego nadwozia
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Tesla traci w Niemczech, podczas gdy inni zyskują. Chińczycy depczą po piętach
Najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. Wiemy komu zabrano to auto
Najbardziej wyjątkowy radiowóz w Polsce. Wiemy komu zabrano to auto
U nas jeździsz legalnie, a za granicą mandat. Kierowcy są zaskoczeni
U nas jeździsz legalnie, a za granicą mandat. Kierowcy są zaskoczeni