Kajetan Kajetanowicz wiceliderem w Rajdzie Szwajcarii

W przedostatniej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy załoga Kajetan Kajetanowicz i Jarosław Baran walczą o zwycięstwo.

Obraz
Marcin Łobodziński

Za nami pierwszy dzień zmagań w rozgrywanym w Szwajcarii Rallye International du Valais. Na 11 odcinkach specjalnych Kajetan Kajetanowicz wczoraj i dziś walczył o podium, a jutro powalczy o zwycięstwo.

Na liście startowej nie zabrakło najlepszych kierowców Europy. Do Szwajcarii przyjechał Craig Breen, Esapekka Lappi, Kevin Abbring, Sepp Wiegand, Bruno Magalhaes i Robert Consani. Pierwszym pechowcem był Bruno Magalhaes, który na pierwszym oesie zablokował przejazd po uderzeniu w skałę. Od początku Kajetanowicz nie dawał za wygraną. Polak wjeździł się już w zagraniczne odcinki specjalne i w stawce ERC czuje się jak u siebie.

Obraz

Po pierwszym dniu składającym się z trzech odcinków specjalnych był jednak dopiero 7. Wszystko za sprawą słabej pozycji startowej i dużej ilości błota na drodze. Mimo to Kajtek nie tracił ducha walki, bo wiedział jakim tempem może jechać. Na prowadzeniu znajdowały się dwie załogi Škody. Liderem został Sepp Wiegand, drugi jechał Esapekka Lappi. Za nimi znalazł się Kevin Abbring. Co ciekawe, Craig Breen przez awarię samochodu zajmował dopiero 20. pozycję i tracił do lidera 1:17 min. Warto to zapamiętać.

Dziś było znacznie lepiej zarówno dla Breena jak i dla Kajetanowicza. Obaj otworzyli tabelę oesowych wyników na pierwszej próbie dnia. Z rajdu odpadł Kevin Abbring. Kolejny oes ponownie padł łupem Breena, Kajto wykręcił trzeci czas. Na dwóch następnych Polacy odnotowali 2. i 3. czas, dzięki czemu zakończyli pierwszą pętlę na 2. miejscu w generalce. Rewelacyjny progres miał Breen, który wskoczył na 7. pozycję. Liderem był Esapekka Lappi, ale jego pozycja nie była pewna.

Obraz

Na drugiej pętli wszystko rozegrało się pomiędzy Breenem, Lappim i Kajtkiem. Dwa z czterech oesów padły łupem Irlandczyka. Mimo małych problemów z hamulcami Kajtek trzymał dystans do Lappiego w niezawodnej Škodzie. Tymczasem Breen wskoczył już na 3. miejsce. Ta trójka będzie jutro walczyć o zwycięstwo. Na 8 odcinkach specjalnych może się zdarzyć wszystko. Lappi ma nad Kajetanowiczem 23-sekundową przewagę, a Breen traci do lidera 1:01,5 min. Czwarty jest Sepp Wiegand (+1:16,2 min). Jeśli kierowcy będą jechać jutro tak wyrównanym tempem to będzie się liczyła tylko zasada maximum attack. Taką jazdę zapowiada Kajetanowicz.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zapyta o jedną rzecz. Nie znasz odpowiedzi, dostaniesz mandat
Policjant zapyta o jedną rzecz. Nie znasz odpowiedzi, dostaniesz mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]