Nowe MINI Countryman jest większe i nowocześniejsze niż kiedykolwiek© BMW Group

Jeszcze więcej możliwości z nowym MINI Countryman. Sportowe wrażenia dla całej rodziny

1 lutego 2024

MINI Countryman to coś dla tych, którzy oczekują dobrej zabawy, ale potrzebują nieco więcej miejsca niż w klasycznym MINI Cooper. Nowe Countryman to nie tylko odświeżona sylwetka, ale również nowe możliwości, jakie dają zwiększone wymiary. To połączenie przestrzeni, komfortu, bezpieczeństwa i sportowych wrażeń z jazdy. Dzięki napędowi na cztery koła zajedziesz tam, dokąd zechcesz

MINI Countryman dołączyło do oferty w 2010 r. i od tego czasu ten sprytny kompaktowy crossover cieszy się niesłabnącą popularnością. Nowa stylistyka łączy tradycyjne kształty MINI z minimalistycznym podejściem, które podkreśla atletyczną sylwetkę modelu Countryman. W gamie silników do dyspozycji są sprawdzone jednostki benzynowe z napędem na przednią lub obie osie. Łączą ekonomię, ekologię i dynamikę wszędzie tam, gdzie tego potrzebujesz.

Charyzma tkwi w prostocie

Nowa generacja MINI to nowoczesna, cyfrowa i niepowtarzalna stylistyka. Na pierwszy rzut oka to stary znajomy, ale po dokładniejszym spojrzeniu okazuje się, że wygląda jeszcze lepiej. Smukłe proporcje przodu, pionowa stylistyka, wyrazista atrapa chłodnicy i mocno wyrzeźbiona maska są wyrazem solidnego i stabilnego charakteru.

Lekko wypukły dach, zaprojektowane na nowo słupki C, które stanowią nowy, wyraźny detal rozróżniający poszczególne modele, opcje wyposażenia i przyszłe edycje specjalne oraz charakterystyczny czarny pas dookoła podkreślają nowoczesny design nadwozia. Całość sprawia, że MINI Countryman jest wizualnie podzielony na 3 części – karoserię, szyby i kontrastujący dach. Z przodu pojawiła się nowa ośmiokątna atrapa chłodnicy, która skrywa niewielki czujnik radarowy obsługujący wybrane systemy wspomagające kierowcę.

Światła dzienne w reflektorach diodowych są zaprojektowane tak, by podkreślać wyrazisty wygląd i mają unikalne sygnatury świetlne. Opcjonalnie można wybrać jeden z 3 trybów, które rozpoczynają się i kończą specjalnie zaaranżowaną animacją powitalną i pożegnalną. Reflektory nie mają już chromowanego obramowania, co przekłada się na bardziej solidny wygląd wraz z wyrzeźbioną maską, większym rozstawem kół i wyższym zawieszeniem karoserii. Patrząc z boku, czarny pas jest węższy niż w poprzednim modelu, a charakterystyczna stylistyka słupków C wizualnie skraca linię dachu z tyłu pojazdu, dzięki czemu całość wygląda bardzo smukle. Można ją dodatkowo podkreślić przez obręcze kół w rozmiarach do 20 cali, w różnych wzorach.

Wisienką na szczycie tortu są płaskie lampy tylne, których pionowy układ nawiązuje do klasycznych lamp MINI i podkreśla szerszą postawę nowego MINI Countryman. Jednocześnie pozostawia szlachetny i smukły wygląd. Poniżej oznaczenia modelu tył zaczyna się zwężać i dzieli widok na dwie sekcje. Dolna podkreśla solidną postawę pojazdu, a górna nadaje mu lekkości.

Obraz
© BMW Group

MINI Countryman w 4 odsłonach

Nowe MINI Countryman to 4 indywidualne linie stylistyczne, które pozwolą ci wybrać wariant najbliższy twojemu charakterowi. Essential Trim oferuje najbardziej klarowny, minimalistyczny wygląd ogólny i podkreśla m.in. logo w nowym kolorze Vibrant Silver. W nowej palecie lakierów znalazły się kontrastujące kolory, które podkreślają nowoczesny charakter samochodu. Classic Trim i Favoured Trim stawiają przede wszystkim na detale, a w tej drugiej możesz wybrać dach w nowym kolorze Vibrant Silver, który pasuje do kontrastującej atrapy chłodnicy.

Linia stylistyczna John Cooper Works nawiązuje do sportowego dziedzictwa marki MINI. Obramowanie atrapy chłodnicy i logo w błyszczącej czerni podkreślają mocny wygląd pojazdu. Nie zabrakło też charakterystycznych pasków na masce w kolorze czerwonym i czarnym. Dach i charakterystyczne słupki C pomalowano w kultowym kolorze Chili Red.

Przestronny, ciepły i minimalistyczny

Wnętrze nowego MINI Countryman zostało zaprojektowane tak, by nawiązywać do jego wyglądu zewnętrznego. Dlatego zredukowano wszystkie elementy do niezbędnego minimum. Za kierownicą nie ma dodatkowego wyświetlacza, a opcjonalnie możesz wyposażyć samochód w wyświetlacz Head-Up. W wersjach Classic, Favoured i JCW wśród materiałów użytych do wykończenia wnętrza pojawiła się dwukolorowa dzianina z recyklingu, która jest ciepła, przyjemna i łatwa w pielęgnacji. Opcjonalny szklany dach panoramiczny potęguje wrażenie przestrzeni.

Wnętrze również ma cztery opcje stylistyczne. W Essential Trim znajdziesz czarne fotele sportowe z wielokolorową tkaniną o wyrazistym wzorze. W linii Classic Trim dwuramienną kierownicę zastąpiono trójramienną z nowym paskiem tekstylnym na dolnym ramieniu. To pierwszy wariant, w którym MINI wprowadziło nowoczesną dzianinę 2D w seryjnym samochodzie. Linia Favoured Trim łączy elegancki kolor Dark Petrol z brążową dzianiną i ekstrawaganckimi fotelami sportowymi, które są dostępne w 3 kolorach. W linii John Cooper Works Trim są sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym, sportowa kolorystyka i sztuczna skóra z czerwonymi przeszyciami.

Obraz
© BMW Group

Nowy, okrągły zestaw wskaźników jest umieszczony centralnie, a jego pozioma linia wyznacza granicę pomiędzy górną i dolną sekcją. Samo wnętrze jest bardziej przestronne – z przodu kierowca i pasażer mają prawie 3 cm dodatkowej szerokości na wysokości ramion i łokci. Szerokość tylnych siedzeń wzrosła o 2,5 cm. Nowe MINI Countryman jest o 6 cm wyższe i 13 cm dłuższe. W wersji podstawowej i JCW dostępne są sportowe fotele, które opcjonalnie mogą mieć elektryczną regulację z funkcją pamięci i funkcję masażu. Pomiędzy nimi umieszczono szeroki, regulowany wzdłużnie podłokietnik.

Z tyłu siedzenia można regulować w zakresie do 13 cm, co pozwoli uzyskać więcej miejsca na nogi lub bagaż. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się z 505 do 1530 l. Oparcia mają indywidualną regulację w 6 pozycjach w zakresie 12 stopni. Pod podłogą umieszczono sprytny schowek na akcesoria do ładowania elektrycznego MINI Countryman. Opcjonalny, wysuwany i chowany elektrycznie hak holowniczy pozwala na ciągnięcie przyczepy o dopuszczalnej masie do 1200 kg.

Klasyka spotyka nowoczesność

Centrum dowodzenia nowym MINI Countryman stanowi cienki wyświetlacz dotykowy o średnicy 240 mm z wysokiej jakości szklaną powierzchnią. Obsługa odbywa się za pomocą nowego MINI Operating System 9. Dzięki temu możesz bezpiecznie rozmawiać przez telefon, posłuchać ulubionej muzyki i zawsze dojechać tam, dokąd zechcesz. Wiele funkcji samochodu może być sterowanych z pomocą inteligentnego asystenta osobistego MINI. Wystarczy powiedzieć "Hej, MINI" lub wcisnąć przycisk Push-to-Talk.

Jednocześnie MINI Countryman nawiązuje do tradycji i poniżej wyświetlacza umieszczono nowy panel z 5 indywidualnie zaprojektowanymi przełącznikami, które dają dostęp do najważniejszych funkcji. Tuż pod nim znajduje się bezprzewodowa ładowarka do smartfona.

O bezpieczeństwo dbają zaawansowane systemy elektroniczne. W opcjonalnym pakiecie Driving Assistant Plus masz do dyspozycji aktywny tempomat, asystenta kierowania i prowadzenia po pasie ruchu. W pakiecie opcji Professional asystent pomoże wybrać właściwy zjazd z drogi szybkiego ruchu poprzez jazdę półautomatyczną. W oparciu o czujniki i inne systemy wspomagające kierowcę asystent pomoże w bezkolizyjnej zmianie pasa ruchu w kierunku zjazdu. Po raz pierwszy w modelu Countryman pojawiła się też półautomatyczna jazda z prędkością do 60 km/h na drogach szybkiego ruchu. Do tej prędkości kierowca może zdjąć ręce na kierownicy. Ta funkcja będzie przydatna na zatłoczonych obwodnicach dużych metropolii.

Nowy asystent przyczepy ułatwia parkowanie z nią i sugeruje wymagany kąt skrętu kierownicy podczas cofania. Nowe MINI Countryman ma funkcje automatycznego parkowania i widoku parkowania 360°. Dodatkowo 12 czujników i 4 kamery Surround View pozwalają zidentyfikować miejsce do parkowania i samodzielnie wykonać manewr na ograniczonej przestrzeni. W pakiecie opcjonalnym Parking Assistant Professional możesz zaparkować auto za pomocą smartfona, jeśli po bokach jest za mało miejsca. Z tą funkcją samochód może np. samodzielnie wyjechać z miejsca parkingowego.

Dynamiczna i ekologiczna jazda

W Polsce nowe wcielenie MINI Countryman jest dostępne m.in. w wersji hybrydowej, którą oznaczono literą C oraz w dynamicznej, w pełni benzynowej wersji z napędem na 4 koła – JWC ALL4. Wersja C ma napęd na przednią oś. Silnik benzynowy ma maksymalną moc 156 KM, a napęd elektryczny zapewnia dodatkową moc do 20 KM. Countryman JWC ALL4 dysponuje maksymalną mocą 300 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 s. W niedalekiej przyszłości do oferty trafi też silnik wysokoprężny. MINI Countryman wpisuje się też w modę na elektromobilność dzięki dwóm wersjom z napędem w pełni elektrycznym. Zapewniają zasięg do 462 km w wersji E i 433 km w wersji SE ALL4.

  • Atrapa chłodnicy

    Nowa ośmiokątna atrapa chłodnicy bez chromów wygląda dynamicznie i nowocześnie.

    Źródło: BMW Group

  • Lampy

    Lampy zrównano z obrysem auta, zachowując przy tym ich klasyczny kształt.

    Źródło: BMW Group

  • Nadkola

    Nadkola zostały wypłaszczone, ale auto nadal wygląda atletycznie.

    Źródło: BMW Group

  • John Cooper Works

    W wersji John Cooper Works MINI Countryman to klasyk z pazurem.

    Źródło: BMW Group

Nowe MINI Countryman to precyzyjnie zestrojony układ amortyzacji i stabilizatory z wysokim naprężeniem wstępnym, co minimalizuje przechyły boczne karoserii. Zintegrowany układ hamulcowy i systemy wspomagające dbają o to, żeby zabawa była dobra i bezpieczna. Opcjonalnie możesz wybrać adaptacyjny układ jezdny z obniżonym o 15 mm zawieszeniem i amortyzatorami dostosowującymi swoją pracę do jakości drogi, po której się poruszasz.

Jeżeli szukasz wszechstronnego auta, które pokochają również członkowie twojej rodziny i przyjaciele, to nie ma lepszego adresu niż MINI Countryman. Zbudowano go w zgodzie z kierowcą, pasażerami i naturą. Na stronie MINI możesz wybrać idealną konfigurację dopasowaną do twoich potrzeb, wybrać opcję finansowania i zamówić pojazd. Możesz również zrobić to w najbliższym salonie MINI.

Komentarze (14)