Najnowsze lamborghini ma części ze starego golfa. Zgadniesz które?

Są piękne, szybkie i piekielnie drogie, ale często korzystają z części zwykłych aut. Bo tak jest po prostu taniej. Ale co wspólnego ze sobą ma poczciwy Golf GTI i nowy Huracan Tecnica? Sprawdził to portal thedrive.com.

Volkswagen Golf GTI VI i Lamborghini Huracan TecnicaVolkswagen Golf GTI VI i Lamborghini Huracan Tecnica
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Lamborghini/Volkswagen
Filip Buliński

Wiele superaut, dla obniżenia kosztów i ułatwienia sprawy, często korzystało z części zwykłych samochodów. Dlatego np. w Jaguarze XJ220 znajdziemy tylne światła od Rovera 200, w Noble M400 ta sama część pochodzi z Forda Mondeo a Ascari KZ1 ma reflektory od Peugeota 206.

Przykładów jest oczywiście więcej, ale Chris Rosales z portalu thedrive.com postanowił przyjrzeć się podobieństwom między niedawno pokazanym, 640-konnym Lamborghini Huracanem Tecnicą a... swoim Volkswagenem Golfem GTI 6. generacji. I okazuje się, że jest ich kilka.

Zaczęło się od tego, że mężczyzna dostrzegł, iż w Lamborghini Huracanie znajdziemy ten sam zestaw pedałów co w Golfie GTI 6. generacji, ale pojawiły się one już w GTI 5. generacji. A ta debiutowała… 19 lat temu. Dopiero od 7. generacji zaczęto w volkswagenie stosować inny zestaw. Jeśli więc chcesz poczuć, jak to jest wciskać gaz (w sensie dosłownym) w huracanie, nie musisz od razu kupować lamborghini.

Ta ciekawostka zachęciła jednak redaktora thedrive.com do zanurkowania w świat katalogu części zamiennych. Okazuje się, że wspólnych lub bardzo podobnych elementów jest więcej. Huracan wykorzystuje bowiem cewki zapłonowe, które są bardzo zbliżone do tych, montowanych w silnikach EA888 pierwszej generacji.

Takie same w lamborghini i volkswagenie są już natomiast świece zapłonowe. Dalsze elementy już raczej nie powinny już być zaskoczeniem. Mężczyzna dotarł bowiem do informacji, że czujnik spalania stukowego jest ten sam, w układzie chłodzącym obu aut płynie ten sam płyn chłodniczy, a dwusprzęgłowe skrzynie wypełnia ten sam olej. Z kolei czujnik położenia wału korbowego z golfa pełni w lamborghini funkcję czujnika położenia skrzyni biegów.

Filip Buliński, dziennikarz Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥