Najnowsze lamborghini ma części ze starego golfa. Zgadniesz które?

Są piękne, szybkie i piekielnie drogie, ale często korzystają z części zwykłych aut. Bo tak jest po prostu taniej. Ale co wspólnego ze sobą ma poczciwy Golf GTI i nowy Huracan Tecnica? Sprawdził to portal thedrive.com.

Volkswagen Golf GTI VI i Lamborghini Huracan TecnicaVolkswagen Golf GTI VI i Lamborghini Huracan Tecnica
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Lamborghini/Volkswagen
Filip Buliński

Wiele superaut, dla obniżenia kosztów i ułatwienia sprawy, często korzystało z części zwykłych samochodów. Dlatego np. w Jaguarze XJ220 znajdziemy tylne światła od Rovera 200, w Noble M400 ta sama część pochodzi z Forda Mondeo a Ascari KZ1 ma reflektory od Peugeota 206.

Przykładów jest oczywiście więcej, ale Chris Rosales z portalu thedrive.com postanowił przyjrzeć się podobieństwom między niedawno pokazanym, 640-konnym Lamborghini Huracanem Tecnicą a... swoim Volkswagenem Golfem GTI 6. generacji. I okazuje się, że jest ich kilka.

Zaczęło się od tego, że mężczyzna dostrzegł, iż w Lamborghini Huracanie znajdziemy ten sam zestaw pedałów co w Golfie GTI 6. generacji, ale pojawiły się one już w GTI 5. generacji. A ta debiutowała… 19 lat temu. Dopiero od 7. generacji zaczęto w volkswagenie stosować inny zestaw. Jeśli więc chcesz poczuć, jak to jest wciskać gaz (w sensie dosłownym) w huracanie, nie musisz od razu kupować lamborghini.

Ta ciekawostka zachęciła jednak redaktora thedrive.com do zanurkowania w świat katalogu części zamiennych. Okazuje się, że wspólnych lub bardzo podobnych elementów jest więcej. Huracan wykorzystuje bowiem cewki zapłonowe, które są bardzo zbliżone do tych, montowanych w silnikach EA888 pierwszej generacji.

Takie same w lamborghini i volkswagenie są już natomiast świece zapłonowe. Dalsze elementy już raczej nie powinny już być zaskoczeniem. Mężczyzna dotarł bowiem do informacji, że czujnik spalania stukowego jest ten sam, w układzie chłodzącym obu aut płynie ten sam płyn chłodniczy, a dwusprzęgłowe skrzynie wypełnia ten sam olej. Z kolei czujnik położenia wału korbowego z golfa pełni w lamborghini funkcję czujnika położenia skrzyni biegów.

Filip Buliński, dziennikarz Autokult.pl

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach