Jakim autem jeździ Jenson Button?

Jenson Button, czyli mistrz świata Formuły 1 z roku 2009 (kiedy nikt nie mógł powstrzymać bolidów zespołu Rossa Brawna), dostał nowy samochód. Oczywiście teraz Jenson jeździ w zespole McLaren Mercedes, nietrudno więc zgadnąć, jakiej marki auto dostał Brytyjczyk. Nie jest to jednak SLS, Button wolał coś bardziej rodzinnego.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jenson Button, czyli mistrz świata Formuły 1 z roku 2009 (kiedy nikt nie mógł powstrzymać bolidów zespołu Rossa Brawna), dostał nowy samochód. Oczywiście teraz Jenson jeździ w zespole McLaren Mercedes, nietrudno więc zgadnąć, jakiej marki auto dostał Brytyjczyk. Nie jest to jednak SLS, Button wolał coś bardziej rodzinnego.

Lewis Hamilton przyznał się w programie Top Gear, że prywatnie jeździ Mercedesem GL420 CDI, czyli dużym i wygodnym SUV-em. Jak się okazuje, gust jego kolegi z zespołu wcale nie jest tak bardzo odmienny - Jenson jeździ bowiem autem z nadwoziem kombi.

Obraz

Nie jest to jednak zwykłe kombi, a Mercedes C63 AMG DR 520. Już standardowa wersja C63 jest uliczną rakietą, a co dopiero w wersji DR 520. Twórcami tego potwora są świry z działu Specialist Product Division. Trudno inaczej określić ludzi, którzy poprawiają pracę inżynierów AMG.

Standardowe C63 ma moc ponad 450 KM i rozpędza się do setki w 4,5 s. Wersja DR 520 została wzmocniona do 520 szalonych kucyków i w efekcie przyspiesza od zera do setki już w 4,2 s, czyli dokładnie tyle, ile Lamborghini Gallardo z początku produkcji. Po zdjęciu elektronicznej blokady ograniczającej prędkość kombi rozpędza się do 301 km/godz., nie ustępując wiele prędkościom maksymalnym osiąganym przez bolidy F1 (330 km/godz.).

Powstanie tylko 20 egzemplarzy modelu DR 520, z czego jeden jest już w rękach Jensona. Szerokiej drogi!

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej