Jak uniknąć płacenia mandatu - 9 złotych rad szefa GITD

Dziennikarze Faktu wybrali się na wycieczkę za samochodem Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Na nieszczęście szefa GITD byli oni wyposażeni w policyjny radar. Tomasz Połeć swoim służbowym BMW na terenie zabudowanym rozwinął 84 km/h. Teraz zamiast przyznać się do błędu tłumaczy się podpowiadając tym samym innym kierowcom jak uniknąć mandatu z fotoradaru. Oto 9 złotych porad GITD.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Dziennikarze Faktu wybrali się na wycieczkę za samochodem Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Na nieszczęście szefa GITD byli oni wyposażeni w policyjny radar. Tomasz Połeć swoim służbowym BMW na terenie zabudowanym rozwinął 84 km/h. Teraz zamiast przyznać się do błędu tłumaczy się podpowiadając tym samym innym kierowcom jak uniknąć mandatu z fotoradaru. Oto 9 złotych porad GITD.

Inspektor Tomasz Połeć utrzymuje, że radar, który zmierzył jego prędkość myli się. To ciekawe, ponieważ był to model używany przez polską drogówkę. Szef GITD w wywiadzie dla radiowej Trójki stwierdził, że urządzenie jest niedokładne – zawyża prędkość. Wszystko przez to, że do jego prawidłowego działania niezbędne są sterylne warunki. W obronie Tomasza Połcia stanął rzecznik prasowy GITD – Alvin Gajadhur. Stworzył on trzystronicowe pismo, w którym stwierdza między innymi, że urządzenie nie zostało dopuszczone do użytkowania w żadnym innym kraju Unii Europejskiej poza Polską. A zatem kiedy można przypuszczać, że radar nie podał prawidłowego odczytu?

Według inspektorów urządzenie nie będzie działać prawidłowo, jeśli w samochodzie, w którym jest zainstalowane włączona jest klimatyzacja. To słuszna uwaga – na początku kariery Alf Romeo 159 w polskiej policji występował taki problem. Drugi warunek, który trudno spełnić to niezbędny do prawidłowego działania radaru brak włączonych telefonów komórkowych w jego okolicy. Nie może być też włączone radio samochodowe. Na dodatek, zgodnie z tym, co powiedział Tomasz Połeć w radiowym wywiadzie, radar powinien być w trakcie pomiaru ustawiony na statywie. Niekorzystnie na wyniki wpływają też włączone nadajniki telewizyjne, szyby odbijające promienie słoneczne w samochodach, których prędkość jest mierzona, nieprawidłowy kąt pomiaru, opady śniegu i deszczu oraz zbyt duży ruch na ulicy.

Wygląda na to, że możemy łamać przepisy przed obiektywami mobilnych radarów. W końcu według przedstawicieli GITD żaden z nich nie spełnia powyższych wymagań.

Źródło: Fakt.pl

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł