Jak uniknąć płacenia mandatu - 9 złotych rad szefa GITD

Dziennikarze Faktu wybrali się na wycieczkę za samochodem Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Na nieszczęście szefa GITD byli oni wyposażeni w policyjny radar. Tomasz Połeć swoim służbowym BMW na terenie zabudowanym rozwinął 84 km/h. Teraz zamiast przyznać się do błędu tłumaczy się podpowiadając tym samym innym kierowcom jak uniknąć mandatu z fotoradaru. Oto 9 złotych porad GITD.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Dziennikarze Faktu wybrali się na wycieczkę za samochodem Głównego Inspektora Transportu Drogowego. Na nieszczęście szefa GITD byli oni wyposażeni w policyjny radar. Tomasz Połeć swoim służbowym BMW na terenie zabudowanym rozwinął 84 km/h. Teraz zamiast przyznać się do błędu tłumaczy się podpowiadając tym samym innym kierowcom jak uniknąć mandatu z fotoradaru. Oto 9 złotych porad GITD.

Inspektor Tomasz Połeć utrzymuje, że radar, który zmierzył jego prędkość myli się. To ciekawe, ponieważ był to model używany przez polską drogówkę. Szef GITD w wywiadzie dla radiowej Trójki stwierdził, że urządzenie jest niedokładne – zawyża prędkość. Wszystko przez to, że do jego prawidłowego działania niezbędne są sterylne warunki. W obronie Tomasza Połcia stanął rzecznik prasowy GITD – Alvin Gajadhur. Stworzył on trzystronicowe pismo, w którym stwierdza między innymi, że urządzenie nie zostało dopuszczone do użytkowania w żadnym innym kraju Unii Europejskiej poza Polską. A zatem kiedy można przypuszczać, że radar nie podał prawidłowego odczytu?

Według inspektorów urządzenie nie będzie działać prawidłowo, jeśli w samochodzie, w którym jest zainstalowane włączona jest klimatyzacja. To słuszna uwaga – na początku kariery Alf Romeo 159 w polskiej policji występował taki problem. Drugi warunek, który trudno spełnić to niezbędny do prawidłowego działania radaru brak włączonych telefonów komórkowych w jego okolicy. Nie może być też włączone radio samochodowe. Na dodatek, zgodnie z tym, co powiedział Tomasz Połeć w radiowym wywiadzie, radar powinien być w trakcie pomiaru ustawiony na statywie. Niekorzystnie na wyniki wpływają też włączone nadajniki telewizyjne, szyby odbijające promienie słoneczne w samochodach, których prędkość jest mierzona, nieprawidłowy kąt pomiaru, opady śniegu i deszczu oraz zbyt duży ruch na ulicy.

Wygląda na to, że możemy łamać przepisy przed obiektywami mobilnych radarów. W końcu według przedstawicieli GITD żaden z nich nie spełnia powyższych wymagań.

Źródło: Fakt.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów