Jak sprzedawać części w internecie? Wiedzą o tym "Liderzy Jakości" OTOMOTO

Kategoria Części w serwisie OTOMOTO liczyła w styczniu 2024 r. średnio ponad 3,7 mln ogłoszeń i sukcesywnie się rozwija. Jak skutecznie sprzedawać elementy i podzespoły samochodowe? Wiedzą o tym doskonale "Liderzy Jakości OTOMOTO", którzy zostali nagrodzeni i wyróżnieni za najlepsze przygotowanie ofert.

Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Źródło zdjęć: © materiały partnera

14.03.2024 | aktual.: 19.03.2024 10:37

Platforma OTOMOTO od ponad 20 lat łączy sprzedających z kupującymi. Jej misją jest jednak nie tylko handel, ale również tworzenie i wdrażanie nowych standardów jakości ogłoszeń motoryzacyjnych. To pomaga zdobyć zaufanie potencjalnych kupujących, rozwinąć biznes i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji. Zwieńczeniem tych działań oraz zachętą do dalszych starań jest konkurs "Liderzy Jakości OTOMOTO".

Co wiemy, a czego nie wiemy o częściach?

Według badania przeprowadzonego w 2023 r. przez agencję Minds & Roses na zlecenie portalu OTOMOTO, ponad 50 proc. ankietowanych nie wie, gdzie kupuje się części używane. Dodatkowo aż 70 proc. badanych zleca organizację części zamiennych serwisowi, a jeżeli ktoś już postanawia je kupić samodzielnie, to najczęściej szuka elementów eksploatacyjnych, takich jak oleje, klocki i tarcze hamulcowe, żarówki, filtry, akumulatory, opony, koła i wycieraczki.

Zdecydowana większość wybiera nowe części, ponieważ liczy na dłuższą żywotność (75 proc.). Do tego dochodzi brak edukacji w kwestii zakupu części używanych i regenerowanych. Aż 69 proc. kierowców uważa, że do zakupu części używanych potrzeba specjalistycznej wiedzy.

Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"
Gala "Liderów Jakości OTOMOTO"© materiały partnera

Obserwujemy coraz większe przenoszenie się handlu częściami do Internetu. Wyzwaniem jest to, żeby wiedzieć, która część do jakiego samochodu pasuje. Bardzo ważne jest to, żeby sprzedający podawali numery katalogowe części i ich kompatybilność – mówił Piotr Grzemski, Head of Parts w OTOMOTO i przewodniczący jury kategorii Części. – Uważamy, że najważniejsze jest to, żeby kupujący świadomie podejmował decyzję. Do samochodu, który ma kilkanaście lat, nie zawsze opłaca się kupić części nowe i oryginalne, więc czasem lepiej kupić części używane – dodał.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jeżeli ktoś już decyduje się na zakup używanych części, to największą popularnością cieszą się elementy nadwozia, a konkretnie zderzaki, drzwi, a także felgi i opony. Tak wynika z raportu "Internetowy Samochód Roku 2023", przygotowanego przez OTOMOTO. W kategorii Części tytuł "Lidera Jakości" zdobyła firma ŁadneFelgi.pl, którą reprezentował Dawid Nowiczenko. Firma została nagrodzona za estetyczne i transparentne ogłoszenie oraz dodatek w postaci materiałów wideo. Jurorzy zgodnie podkreślali, że w przypadku sprzedaży części dodanie filmu jest bardzo ważne, zwłaszcza przy elementach używanych. Dzięki temu kupujący może określić, czy dana część będzie pasowała do jego pojazdu i w jakim jest stanie.

Na platformie OTOMOTO jesteśmy już od ok. 8 lat. Ciężko to zapamiętać przy tej ilości ogłoszeń. Dla nas kluczową wartością jest podnoszenie jakości produktów i ogłoszeń, żeby były możliwie najbardziej czytelne i transparentne dla użytkownika – skomentował Dawid Nowiczenko z ŁadneFelgi.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Cieszę się, że platforma OTOMOTO dba o edukację kierowców, transparentność produktów, opisy części i zdjęcia. Opisy części i parametrów, czy jest to część nowa, czy używana, czy można ją zamontować w danym samochodzie, są szalenie istotne – powiedział Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, gość specjalny jury kategorii Części. – Zwracałem uwagę przede wszystkim na opis ogłoszeń, czy parametry danej części pozwoliłyby laikowi zakupić daną część. No i oczywiście na zdjęcia, które bardziej zorientowanym odbiorcom pomogłyby zrozumieć, czy daną część można zamontować w danym modelu pojazdu – dodał.

otomotoliderzygala
Wybrane dla Ciebie